Sari direct la conținut

​Biciclistii ies din nou in strada pe 23 aprilie. Acestia vor piste pentru biciclete si "un oras pentru oameni"

HotNews.ro
Mars biciclisti septembrie 2015 - 5, Foto: Hotnews
Mars biciclisti septembrie 2015 - 5, Foto: Hotnews

Biciclistii bucuresteni au anuntat ca vor iesi sambata din nou in strada pentru a cere autoritatilor sa faca piste pentru biciclete si „un oras pentru oameni” nu numai pentru masini. Evenimentul se organizeaza de doua ori pe an, incepand din 2012, si aduna mii de participanti. Aceasta este a opta editie. Adunarea participantilor se va face de la ora 14.30, la intrarea Charles de Gaulle a Parcului Herastrau, apoi se va pleca intr-un mars pana la Parcul Tineretului.

Biciclistii ies in strada din urmatoarele motive:

– incurajarea transportului motorizat;

– neaplicarea masurilor de siguranta rutiera;

– lipsa unei viziuni a administratiei orasului pentru cresterea calitatii vietii;

– neaplicarea masurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.

Trase marsului este urmatorul: https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=zHN2bZ-dSBz4.kwHU-x2e_dkM

„Sambata, 23 aprilie 2015, bucurestenii vor iesi cu bicicletele in strada pentru a protesta impotriva modului in care autoritatiile locale administreaza orasul. Si de data aceasta, administratia locala a refuzat dialogul pe subiectele motivelor de protest. Acest lucru nu face decat sa agraveze situatia in care se afla Capitala Romaniei: Bucuresti ramane cel mai congestionat oras al Europei, conform studiilor Tom-Tom, gradul de congestie crescand cu 2% fata de 2014, de la 41% la 43%”, se arata in comunicatul biciclistilor

Acestia mai spun ca administratia Oprescu si primarii interimari Stefanel Dan Marin si Razvan Sava au refuzat sa discute si sa ofere informatii despre Planul de Mobilitate Urbana Durabila (PMUD) Bucuresti-Ilfov, strategia care trebuia dezvoltata de specialisti impreuna cu cetatenii orasului.

„Grav este ca cei doi intentioneaza sa candideze pentru functii de Primari de sector, insa, din functiile pe care le-au ocupat ca Primari Generali interimari, au blocat cea mai complexa strategie pentru cea mai grava problema a orasului. De remarcat faptul ca in Constanta, unde Planul de Mobilitate Urbana Durabila s-a realizat in acelasi timp si s-a facut in aceleasi conditii ca cel din Bucuresti, administratia locala a inteles necesitatea respectarii procedurilor europene si a legislatiei romanesti in ceea ce priveste implicarea activa a cetatenilor. Astfel, Primaria Constanta si asociatiile locale se pregatesc sa inceapa campania de informare si pregatire a cetatenilor. In felul acesta, strategia va fi modelata impreuna cu cetatenii iar acestia vor sustine masurile decise impreuna cu autoritatile si specialistii. In schimb, daca administratiile din Bucuresti si Ilfov vor refuza sa respecte principiul abordarii participative”, mai spun biciclistii.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro