Sari direct la conținut

Black Friday 2024. Cum a ajuns eMAG să vândă o mașină în cutie: „Adăugați produsul în coșul de cumpărături și plătiți o taxă de 1.000 de lei”

HotNews.ro
Black Friday 2024. Cum a ajuns eMAG să vândă o mașină în cutie: „Adăugați produsul în coșul de cumpărături și plătiți o taxă de 1.000 de lei”

Într-un clip pus pe YouTube în 2013, cei de la eMAG au realizat o cutie supradimensionată de aceeași culoare și cu aceleași inscripții precum cele care ajung la easybox cu produse mici. Era un exercițiu de marketing, fiindcă în cutia de peste 4 metri lungime se găsea un autoturism Ford. Cum a ajuns eMAG să vândă mașini? Câte mașini vor fi la vânzare pe eMAG în data de 8 noiembrie, de Black Friday 2024?

Totul a început în august 2011, când șeful eMAG, Iulian Stanciu, spunea că retailer-ul este în discuții cu dealeri auto pentru a vinde… mașini pe internet. Stanciu susținea acum 13 ani că avantajele acestui model de business ar fi că dealerii și-ar mai reduce costurile, iar clientul ar putea cumpăra mașina la un preț mai mic „Gândiți-vă că la o mașină de 7.000 – 8.000 de euro ar fi un preț cu 10% mai mic, iar 7-800 de euro chiar contează”.

Ideea a devenit realitate în noiembrie 2013, când, la al treilea Black Friday organizat în România, eMAG anunța că vinde în premieră autoturisme pe internet.

Era vorba despre 63 de autoturisme marca Dacia, Ford, Mitsubishi, Hyundai și Mercedes-Benz în valoare totală de un milion de euro. Cea mai scumpă mașină vândută atunci a fost un Mercedes-Benz, Clasa E 220 CDI Sedan, în valoare de 45.000 de euro. S-au vândut 60 dintre mașinile din ofertă.

Reducerile anunțate erau de peste 1.800 euro pentru mașinile Dacia, iar la Mercedes-Benz erau de peste 12.000 de euro. Trebuie spus că mașinile noi erau pe atunci mult mai ieftine decât în prezent și era mult mai mare numărul de modele noi la care prețul de pornire era de sub 20.000 de euro (în varianta cu minime dotări).

eMAG prezenta totul ca fiind la fel de simplu precum cumpărarea unui laptop sau a unei mașini de spălat, dar aici era vorba despre autoturisme.

„Clienții adaugă mașina în coșul de cumpărături ca și în cazul oricărui alt produs pentru a-l rezerva și trebuie sa achite o taxă de 1.000 de lei, Ei sunt apoi contactați pentru finalizarea achiziției de către un reprezentant al partenerilor eMAG care participă la promoție”.

Cu mașina în cutia gigantică

În scop promoțional a fost publicat în 2013 clipul în care o mașină Ford Focus era pusă într-o cutie mare din placaj, mesajul fiind că este foarte ușor să cumperi online chiar și ceva atât de mare și de scump precum un autoturism.

eMAG a continuat să adauge produse din domeniul auto. Spre exemplu, la Black Friday 2014 a vândut…carburanți. Mai exact erau în ofertă tichete de carburant la un preț cu 10% mai mic decât la pompă. O altă categorie care a ajuns să facă volume de vânzări uriașe a fost cea a anvelopelor, introdusă pe eMAG în 2013.  De aici s-au „molipsit” și alte companii care au adăugat mașini la oferte, iar de mulți ani organizează campanii de Black Friday și site-ul Autovit.ro (cu mașini second-hand, dar și cu mașini noi).

Black Friday s-a ținut în 2013 la eMAG pe 22 noiembrie, în timp ce unele companii au început campania de reduceri pe 21 noiembrie, iar altele, pe 28 noiembrie.

Cum eMAG nu este dealer auto și nu are showroom-uri, compania semnează parteneriate cu dealeri auto și sunt negociate reduceri la anumite modele, chiar și cu câteva luni înainte de Black Friday. Ambele părți au de câștigat: eMAG are mașini pe site, iar dealerii auto mai „scapă” de stocuri.

Mașinile au fost prezente în fiecare an pe eMAG, iar de Black Friday 2024 vor fi în ofertă 88 de bucăți, dintre care 12 full-electrice și 33 pe benzină.

INTERVIURILE HotNews.ro