Sari direct la conținut

Blocajele din noul portal ONRC: Gorghiu anunță că a trimis Corpul de Control la Registrul Comerțului

HotNews.ro
Poza editata de pe site-ul Oficiului National al Registrului Comertului, Foto: ONRC
Poza editata de pe site-ul Oficiului National al Registrului Comertului, Foto: ONRC

Ministrul Justiţiei, Alina Gorghiu, a anunțat joi că a trimis Corpul de Control pentru a face verificări la Registrul Comerţului, după ce reprezentanţi ai mediului de afaceri, avocaţi şi contabili au făcut sesizări cu privire la blocaje și problemele noului portal ONRC, pus recent în funcţiune în urma unei investiţii de câteva zeci de milioane de euro.

Gorghiu a spus că nu are atribuţii cu privire la activitatea Registrului Comerţului, ci doar cu privire la numirea şi schimbarea directorului acestei instituţii şi cu privire la îmbunătăţiri legislative care să vizeze activitatea instituţiei.

„Şi mai am o pârghie – aceea de a trimite Corpul de Control la Registrul Comerţului, ca la orice instituţie subordonată Ministerului Justiţiei, lucru care s-a şi întâmplat. Am trimis Corpul de Control pentru a vedea care au fost cauzele acestor disfuncţionalităţi, sincope. Mai departe, toate aspectele care ţin de activitatea Registrului, de management, de funcţionarea instituţiei, de achiziţiile de softuri, platforme, orice întrebare aveţi despre activitatea Registrului nu Ministerul răspunde, cu exclusiv conducerea Registrului Comerţului”, a declarat Alina Gorghiu, întrebată într-o conferință de presă despre frecventele probleme pe care reprezentanţii mediului de afaceri, contabili sau avocaţi le reclamă cu privire la portalul web al Registrului Comerţului.

Din 26 iulie, ONRC are un nou portal de servicii on-line, pe care premierul Marcel Ciolacu îl lăuda, spunând că timpul necesar înființării unei firme „se reduce de la 72 de ore la doar 24”.

Antreprenori, contabili sau avocați au reclamat însă în mod constant „problemele tehnice majore” cu care se confruntă portalul.

„Sunt probleme cu portalul ONRC,mai ales în ceea ce privește înregistrarea cererilor, care înainte funcționa (prin vechiul portal ONRC, n.r.). În prezent, nu funcționează sau, dacă funcționează, funcționează cu întârzieri sau pauze de refacere a cererii, te scoate din cerere, din portal. Sunt niște probleme tehnice destul de importante, ceea ce înseamnă că nici nu ți se poate înregistra dosarul, nici nu se poate soluționa. O problemă tehnică întâlnită în ultima perioadă este că eliberarea documentelor nu se mai face de pe o zi pe alta. Dacă astăzi îți este admis dosarul, în mod normal ar trebui să primești mâine documentele, dar nu le vei primi. Vei observa în portal că termenul de eliberare este indicat ca fiind mâine dar poți primi cererea peste câteva zile sau chiar o săptămână, două”, declara avocatul Cristian Bărcan, fondator al companiei RegNet, cu experiență în crearea a peste 10.000 de firme pentru diferiți antreprenori, potrivit StartUpCafe.ro.

INTERVIURILE HotNews.ro