BMW va lansa în 2028 primul său automobil de serie pe hidrogen
BMW intenţionează să lanseze primul său automobil electric cu pile de combustie (FCEV) de serie în 2028, iar compania germană a anunțat acum o colaborare cu Toyota, cele două grupuri urmând să dezvolte împreună sistemul de propulsie pentru acest tip de automobile. După 2028, planul BMW este ca mai multe modele să aibă versiuni pe hidrogen.
BMW nu a spus care va fi primul model, dar presa din UK și din SUA a scris că, cel mai probabil, va fi vorba de o versiune a SUV-ului X5, mai ales că germanii testează astfel de vehicule „iX5 Hydrogen”.
„Acesta este un reper important în istoria automobilelor: primul automobil cu pile de combustie de serie oferit de un producător premium global”, a declarat Oliver Zipse, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG.
Toyota este printre puținele companii auto ce au dezvoltat modele pe hidrogen, cel mai cunoscut fiind Mirai, lansat în 2015. Puține companii au investit în mașinile pe hidrogen în afară de Toyota, Honda, Hyundai și BMW.
BMW testează o flotă de automobile pe hidrogen, modelul denumit IX5 Hydrogen având putere de 400 CP și o autonomie de 504 km.
„BMW Group şi Toyota Motor Corporation vor dezvolta împreună sistemul de propulsie pentru automobile, tehnologia de bază a pilelor de combustie (pile de combustie individuale de a treia generaţie) creând sinergii atât pentru aplicaţiile în automobile, cât şi pentru autovehicule comerciale. Rezultatul acestui efort de colaborare va fi utilizat în modelele independente atât de la BMW, cât şi de la Toyota şi va extinde gama de opţiuni FCEV disponibile clienţilor”, spune compania germană.
Primul model de serie al BMW va fi lansat în 2028 și altele vor urma, spune compania germană, care explică faptul că mașinile cu pile de combustie vin în completarea altor tehnologii ecologice și vor avea clar un loc în piața „automobilelor verzi”.
„Modelele de serie vor fi integrate în portofoliul existent al BMW, adică BMW va oferi pe un model existent o variantă suplimentară a sistemului de propulsie cu pile de combustibil cu hidrogen. Deoarece FCEV este o altă tehnologie pentru automobile electrice, BMW Group o consideră în mod explicit ca fiind o completare a tehnologiei de propulsie utilizată de automobilele electrice cu baterii (BEV), alături de gama de modele plug-in hybrid (PHEV) şi cu motoare termice (ICE)”, spun cei de la BMW.
„Ne vom extinde colaborarea prin eforturi precum dezvoltarea comună a sistemelor de pile de combustie de ultimă generaţie şi extinderea infrastructurii, vizând realizarea unei comunități a hidrogenului. Ne vom accelera eforturile împreună cu BMW şi partenerii din diverse industrii pentru a realiza un viitor în care energia hidrogenului să susţină societatea”, a spus Koji Sato, preşedinte şi membru al Consiliului de Administraţie (Director Reprezentant) Toyota Motor Corporation„.