Brașov, avem o problemă. Care sunt soluțiile punctuale pentru a salva un aeroport fără aripi
Așteptat cu mult patos de localnici, Aeroportul din Brașov s-a dovedit a fi o sursă de mândrie doar la inaugurarea de pe 15 iunie. De atunci, cel mai nou aeroport din țară a produs tot felul de situații bizare și conflicte cu singura companie care a operat până acum zboruri comerciale acolo.
Chiar dacă au avertizat încă dinainte de inaugurare cu privire la șansele mici de reușită ale acestui aeroport, nu totul e pierdut. Specialiștii consultați de Panorama explică ce șanse mai sunt pentru ca acest nou obiectiv de infrastructură să nu aibă soarta altor investiții care au rămas la nivel de „muzeu”.
Construcția aeroportului din Brașov a început în martie 2020, chiar înainte de pandemie, și a costat aproximativ 140 milioane de euro. Din acești bani, 115 milioane euro au provenit din fonduri locale și 25 de milioane de euro de la stat. Însă în prima lună de la inaugurare, aeroportul din Brașov a fost practic degeaba: a avut o medie mai mică de două decolări pe zi, după cum arată datele site-ului de specialitate flightradar24. Asta înseamnă că în acest moment aeroportul merge în pagubă.