Sari direct la conținut

Bulevardul Buzesti-Berzei-Uranus a fost spart pentru introducerea unei retele de apa chiar inainte de inaugurare

HotNews.ro
Asfalt spart 2, Foto: Hotnews
Asfalt spart 2, Foto: Hotnews

Primaria Capitalei a anuntat ca va finaliza pana la sfarsitul lunii iulie lucrarile la primul tronsol al Diametralei Buzesti-Berzei-Uranus, intre Piata Victoriei si strada Vasile Parvan, in prezent fiind realizata peste 80% din noua artera. Desi a ramas mai putin de o luna pana la inaugurarea drumului, pe portiunea dintre Calea Grivitei si Piata Victoriei, pe asfaltul proaspat pus, a aparut un transeu de circa doi metri latime si care se intinde pe cateva zeci de metri. Reprezentantii municipalitatii spun ca lucrarea apartine Apa Nova si se inlocuieste conducta de apa care trece pe sub bulevard.

De ce nu s-a inlocuit conducta inainte de asfaltarea bulevardului?

„Lucrarea apartine Apa Nova. Se inlocuieste conducta de apa. La bulevard s-a lucrat concomitent pe toate tronsoanele. Conducata de apa a inceput sa se schimbe dinspre Calea Grivitei spre Piata Victoriei. Cu conducta de apa au fost niste probleme si am decis sa asfaltam ca sa dam drumul la circulatie in zona si sa spargem din nou carosabilul cand se ajunge acolo. Nu puteam sta un an si jumatate cu drumul neasfaltat. Acum, inainte de receptia lucrarilor, inlocuim conducta de apa, dupa care refacem carosabilulul si nu mai umbla nimeni”, a declarat Madalin Dumitru, seful directiei de Infrastructura din Primaria Capitalei.

Transeul aparut pe str. Buzesti

Din lipsa unei comisii care sa se ocupe de coordonarea lucrarilor edilitare, astfel de cazuri sunt intalnite frecvent in Bucuresti. Potrivit unui „Audit al dezvoltarii urbane” platit de Primaria Capitalei si publicat in exclusivitate, anul trecut, de HotNews.ro, lipsa frecventa de coordonare a lucrarilor la retelele utilitare duce la risipa de bani publici si blocaje. Plus disconfortul pentru soferii prinsi in trafic.

“Un raport al Directiei Generale de Infrastructura si Servicii Publice a Primariei Capitalei releva ca nu se coordoneaza lucrarile de infrastructura cu cele utilitare fapt care duce la irosirea fondurilor si la blocaje in dezvoltarea orasului. De exemplu, in zona Colentina, in 2008, se demara o lucrare de inlocuire a retelei de gaze naturale, pe o lungime de 10 km, in conditiile in care infrastructura stradala fusese finalizata cu 3 luni in urma. In acelasi an, imediat dupa receptia lucrarii de refacere a Bd. Ferdinand, RADET a solicitat interventia pentru reabilitarea sistemului de distributie a agentului termic pe o lungime de 3,8 kilometri”, se exemplifica in audit.

Hotnews.ro a mai scris despre astfel de cazuri:

Diametrala Buzesti-Berzei-Uranus este unul dintre cele mai importante proiecte derulate de Primaria Capitalei. Drumul va face legatura intre Piata Victoriei si Gara Progresul, reprezentand o alternativa la Calea Victoriei si bd. Magheru pentru persoanele care doresc sa ajunga din Nordul Capitalei la iesirea din Bucuresti spre Giurgiu. Municipalitatea a impartit proiectul in trei etape:

– Piata Victoriei – Vasile Parvan;

– Vasile Parvan – Piata George Cosbuc;

– Piata George Cosbuc- Gara Progresul;

Pe total, pentru toate cele trei etape Consiliul General a aprobat in perioada 2006-2007 – 365 milioane lei. Lucrarile la primul tronson al Diametralei au inceput in toamna anului 2010, costurile fiind estimate la 130 milioane lei. Constructor: firma Consitrans.

Pe 6 decembrie 2011, primarul General Sorin Oprescu a inaugurat portiunea cuprinsa intre Calea Plevnei si Bulevardul Stirbei Voda, circa 20% din primul tronson, promitand ca toata lucrarea va fi gata in martie 2012.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro