Sari direct la conținut

Ca să răspundă exploziei turismului, mari companii aeriene scot din conservare celebrele Airbus A380 cu două punți

HotNews.ro
Aeronava A380, Foto: ba.com
Aeronava A380, Foto: ba.com

Se anunță o vară fierbinte în turism și British Airways (BA) a hotărât să trimită în văzduh toată gama de super-jumbo A380. Este o mișcare anticipată de reintroducerea în serviciu din noiembrie 2021 a cinci aeronave.

Toate cele 12 fuseseră scoase din hambare, iar în prezent nouă sunt operaționale. Sunt parcate la Madrid și când va fi necesar vor face zborul de două ore până la Londra.

Pe care rute vor zbura?

Până acum, cele nouă făceau curse de la London Heathrow la Dubai, San Francisco, Miami, Boston și Washington Dulles. Săptămâna aceasta, giganții au revenit la Chicago și Vancouver. Pe 1 iulie își vor face debutul la Dallas-Fort Worth.

Compania a făcut și curse scurte la Frankfurt în scopul pregătirii echipajelor pentru reluarea zborurilor lungi. Se lucrează și la reamenajarea interioarelor, care sunt ușor învechite.

BA este acum singura companie europeană care operează cu A380, întrucât Lufthansa (LH) nu pare să intenționeze același lucru și menține giganții la Truel, tot în Spania.

Cererea dictează

Ca majoritatea companiilor aeriene, BA și-a retras toate A380 când a izbucnit pandemia și a pus soarta lor sub semnul întrebării. Și Air France (AF) a făcut același lucru în 2020.

Pe de altă parte, LH și-a trimis flota în Spania pentru conservare și nu s-a hotărât s-o reactiveze, deși a făcut-o cu toată flota de Boeing 747 și A340.

De ce este nevoie iar de uriașii cerului? Când operează la capacitate, A380 este un avion surprinzător de eficient în costuri. Dacă pentru majoritatea companiilor este o provocare să vândă toate cele 540 de locuri, cererea în creștere și sezonul de vară sunt un bun prilej de a le trezi la viață.

Deși există puține aeroporturi care-l pot găzdui, A380 rămâne un favorit al pasagerilor și ar trebui să mai zboare timp de decenii, chiar dacă producția s-a sistat după al 251-lea exemplar. Modelul nu este doar extrem de popular, ci și o afacere bună. De exemplu, 85% din profiturile companiei Emirates (EK) veneau de la A380 înainte de pandemie.

Companiile asiatice profită de cel mai mare continent

Emirates este fără îndoială cel mai mare operator cu giganți, peste jumătate din totalul de 119 fiind activi pe 3.000 de zboruri în toată lumea, iar ceilalți urmând să li se alăture.

Și Singapore Airlines (SQ) a reactivat A380 pe 360 de curse pe lună. Qatar Airways (QR) le folosește regulat spre Londra. Qantas (QF), Cangurii Zburători, le-a readus pentru trei zboruri în medie pe zi către Singapore, Londra și Los Angeles.

Korean Air (KE) va reveni în club cu planuri de operare spre Hong Kong și New York de la sfârșitul lunii. Japonezii de la ANA vor relua cursele spre Honolulu, iar China Southern (CZ) operează unul din cele trei pentru Amsterdam, Los Angeles și Sydney.

Cine a mai rămas? Etihad (EY), Malaysia Airlines (MH) și Thai Airways (TG) au retras A380 anul trecut. (Surse: Airways Magazine, Simple Flying)

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro