Sari direct la conținut

Calculele companiilor aeriene din cauza cărora te trezești că ai bilet, dar nu ai loc în avion. Ce poți face dacă ți se întâmplă

HotNews.ro
Pasagerii trebuie să știe ce drepturi au în cazul în care compania aeriană a făcut overbooking. Foto Shutterstock
Pasagerii trebuie să știe ce drepturi au în cazul în care compania aeriană a făcut overbooking. Foto Shutterstock

Uneori, călătoritul cu avionul este stresant – trebuie să ajungi din timp la aeroport, să te asiguri că bagajele nu depășesc limita maximă de kilograme admisă de companie sau că sunt conforme cu dimensiunile, că o mică întârziere nu îți strică celelalte planuri pe care le ai la destinație sau că turbulențele nu vor reprezenta un disconfort prea mare. Sunt doar câteva dintre temerile care pot apărea pe listă.

Însă, ce e de făcut când ajungi la aeroport, toate au decurs bine până la îmbarcare și auzi anunțul companiei aeriene că în cursă sunt prea mulți pasageri și unul sau doi sunt rugați să renunțe la zbor? Cu alte cuvinte, au fost vândute mai multe bilete decât locuri în avion sau zborul este suprarezervat (eng: overbooked).

Atunci când companiile aeriene fac overbooking, primul reflex al pasagerului este să se enerveze. Însă trebuie să nu uite la ce fel de compensații are dreptul.

Citiți mai mult pe Panorama.ro.

INTERVIURILE HotNews.ro