Sari direct la conținut

Ce s-a întâmplat cu aeronava tip AN-2 implicată într-un incident aviatic la Buzău: „A capotat după aterizare”

HotNews.ro
Avion Antonov An-2, Foto: Cristi Croitoru | Dreamstime.com
Avion Antonov An-2, Foto: Cristi Croitoru | Dreamstime.com

Aeronava AN-2 implicată vineri într-un incident în județul Buzău a capotat în timpul rulajului pe aerodrom, după aterizare, a anunţat Aeroclubul României.

La bordul avionului se afla un echipaj format din doi piloţi, care nu au suferit răni în urma incidentului, a transmis Aeroclubul României într-un comunicat de presă, citat de Agerpres.

  • „Astăzi, în jurul orei 10.00, o aeronavă AN-2 din dotarea Aeroclubului României a capotat în timpul rulajului după aterizarea pe aerodromul din Judeţul Buzău.
  • La bordul acesteia se afla echipajul format din doi piloţi ce nu au suferit răniri.
  • O comisie a AIAS – Autoritatea de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile, precum şi o comisie internă a Aeroclubului României efectuează investigaţia evenimentului şi vor emite rapoarte la finalul verificărilor” – a explicat Aeroclubul României.

Avionul este produs în Polonia şi executa misiuni de lansare a unor paraşutişti civili.

„Aeronava desfăşura operaţiuni de zbor conform obiectului de activitate autorizat al Aeroclubului României, este asigurată Casco şi are toate lucrările de întreţinere tehnică efectuate conform programului de întreţinere aprobat de Autoritatea Aeronautică Civilă Română. Piloţii deţineau toate documentele de zbor corespunzătoare misiunii. Aeronava implicată în eveniment este produsă în 1986 în Polonia, având o resursă de 5.100 de ore zbor consumate din totalul de 7.400 disponibile. Aeroclubul României deţine 5 astfel de aeronave”, a precizat sursa citată.

Avioanele de tip AN-2 s-au aflat în dotarea MApN și au fost scoase din uz dupa tragedia aviatică din 5 iulie 2010 de la Tuzla, când un avion al bazei aeriene de la Boboc s-a prăbusit si au murit 12 persoane.

____________

[Foto © Cristi Croitoru | Dreamstime.com]

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro