Sari direct la conținut

Ce santiere noi se deschid anul acesta in Bucuresti: pasajul de la Piata Presei, pasajul de la Piata Romana, pasajul de pe Bd. Pantelimon, largirea strazii Fabrica de Glucoza, largirea Soselei Pipera – Bugetul Capitalei in 2013

HotNews.ro
Santierul de la Pasajul Mihai Bravu, Foto: Hotnews
Santierul de la Pasajul Mihai Bravu, Foto: Hotnews

In 2013, primaria Capitalei vrea sa aloce bani pentru continuarea lucrarilor la strapungerea Nicolae Grigorescu – 56 milioane lei, diametrala Buzesti – Berzei – Uranus 66 milioane lei, penetratia Splaiul Independentei – Autostrada Bucuresti Pitesti 30 milioane lei, largirea Soselei Pipera 8,5 milioane lei, reabilitarea Bd Liviu Rebreanu – 25 milioane lei, reabilitarea Soseaua Pantelimon – 35 milioane lei, si reabilitare Soseaua Iancului – 11 milioane lei, potrivit proiectului de buget pe 2013 aflat in dezbatere publica. La categoria lucrari de investitii noi, sint prevazuti 15 milioane lei pentru pasajul rutier subteran de la Piata Presei, 5 milioane lei pentru pasajul pietonal de la Piata Romana, 40 milioane lei pentru pasajul rutier de la intersectia Strada Brasov cu Bd. Ghencea si 1 milion de lei pentru pasajul rutier subteran de la Piata Charles de Gaulle.

  • Vezi mai jos toate lucrarile prevazute in proiectul de buget

Valoarea prevazuta in buget reprezinta insa doar citeva procente din valoarea proiectelor, ceea ce ar putea duce, ca si pina acum, la blocaje, in sensul ca primaria va incepe lucrarea, dar nu va avea bani sa o termine.

Pina in urma cu citeva saptamini, lucrarile la strapungerea Buzesti – Berzei – Uranus au fost blocate, o portiune de strada dintre Calea Grivitei si Mircea Vulcanescu raminind decopertata citiva ani. Pe linga neintelegerea cu societatea civila, municipalitatea a invocat si lipsa banilor pentru a continua lucrarea.

O alta lucrare abandonata din lipsa banilor este pasajul de la Lacul Morii. Acesta a fost inceput, s-a realizat un pilon al podului, dupa care a ramas parasit. In aceeasi situatie este si pasajul de pe Mihai Bravu, peste Dimbovita, care este in acest moment abandonat din cauza rezilierii contractului cu firma Romstrade. Lucrarile au fost insa abandonate cu mult inaintea rezilierii contractului, tot din lipsa banilor.

Bugetul alocat in anul 2013 pentru lucrarile de infrastructura este unul saracacios – 333 milioane lei in total. Anul trecut, bugetul pentru investitii in infrastructura de transport a fost de 500 milioane de lei.

Lucrari in continuare:

  • reabilitarea Bd 1 Decembrie: zero lei
  • plata restantelor la Pasajul Basarab: 20 milioane lei
  • plata restantelor la strapungerea Doamna Ghica – Chisinau: 20 milioane lei
  • continuarea investitiilor in sistemul de management al traficului: 1,2 milioane lei
  • continuarea lucrarilor la strapungerea Bd. Nicilae Grigorescu: 56 milioane lei
  • continuarea lucrarilor la diametrala Buzesti – BBerzei – Uranus: 66 milioane lei
  • continuarea lucrarilor la penetratia Splaiul Indepndentei – Ciurel – Autostrada Bucuresti Piteti – 30 milioane de lei. Mentionam ca Planul Urbanistic Zonal care stabileste traseul acestui drum a fost blocat in instanta de o serie de cetateni care se declara afectati de lucrare si care ar trebui sa fie expropriati. In mod normal, lucrarea nu poate continua fara acest PUZ
  • largire Soseaua Pipera: 8,5 milioane lei
  • reabilitare Bd. Liviu Rebreanu: 25 milioane lei
  • reabilitare Bd. Aerogarii: 16 milioane lei
  • reabilitare Pasajul rutier Muncii: 25 milioane lei
  • reabilitare Pasajul rutier Unirii: 10,5 milioane lei
  • reabilitare Soseaua Pantelimon: 35 milioane lei
  • reabilitare Soseaua Iancului: 11 milioane lei

Lucrari de investitii noi:

  • penetratia Splaiul Unirii – Autostrada Bucuresti Constanta: 0 lei
  • penetratia Bd. Timisoara: 0 lei
  • strapungerea Splai Dudescu: 0 lei
  • largire Bd. Expozitiei: 0 lei
  • largire Calea Grivitei: 0 lei
  • pasajul Doamna Ghica – Colentina: 0 lei
  • pasaj Nordului – Elena Vacarescu: 0 lei
  • pasaj Piata Presei: 15 milioane lei. Valoarea totala a proiectului este de 18 milioane de euro
  • nod intermodal Razoare: 0 lei
  • pasaj pietonal Arcul de Triumf: 0 lei
  • pasaj pietonal Piata Romana: 5 milioane lei. Valoarea totala a proiectului este de 18,4 milioane de euro
  • largire Fabrica de Glucoza: 84 milioane lei
  • largire Strada Brasov pina la Soseaua Alexandriei cu pasaj rutier la intersectia Strada Brasov – Bd. Ghencea: 40 milioane lei
  • parcari etajate: 0 lei
  • continuarea diametralei Buzesti – Berzei – Uranus pina la Piata de flori George Cosbuc: 0 lei
  • pasaj rutier Bd. Chisinau – Soseaua Pantelimon: 10 milioane lei. Valoarea totala a proiectului este de 30 milioane de euro
  • pasaj rutier Piata Charles de Gaulle: 1 milion de lei

Alte lucrari de investitii prevazute pentru anul 2013:

  • 113 milioane lei pentru plata datoriei restante la stadionul National Arena
  • Sala Polivalenta National Arena: 15 milioane lei
  • Modernizarea Patinoarului Flamaropol: 5 milioane lei
  • Achizitie de imobile de pe piata libera: 40 milioane lei
  • Dezvoltare ansambluri de locuinte (nu sint precizate mai multe detalii): 22 milioane lei
  • Alimentare cu apa Ansamblul rezidential Henri Coanda: 5 milioane de lei

Pentru studii urbanistice si studii de fezabilitate sint prevazuti:

  • pentru plata in continuare a planului integrat de dezvoltare urbana pe centrul Capitalei: 12 milioane lei
  • inchiderea Inelului Median (Autostrada Suspendata): 4 milioane lei
  • Planul urbanistic general: 6 milioane de lei
  • Concurs amenajare zona Piata Matache: 0 lei
  • Studiu de fezabilitate pentru centura verde a Capitalei: 1,2 milioane lei
  • Actualizare cadastru verde: 20 milioane lei

Reamintim ca Primaria Capitalei are in 2013 un buget estimat de 3,7 miliarde lei, cu aproape 200 de milioane lei mai mic decat bugetul real (n.r. – dupa rectificare) de anul trecut, potrivit proiectului de buget pus in dezbatere publica pe site-ul municipalitatii. Din aceasta suma, 1,25 miliarde lei sunt destinati pentru investitii, 2,4 miliarde lei pentru cheltuielile curente si 817 milioane lei pentru subventiile la RADET si RATB. Anul trecut, subventia pentru cele doua regii a fost de 1,1 miliarde lei. Potrivit reprezentantilor RATB, in acest an s-a cerut o crestere a pretului biletelor pentru a se micsora subventia. Majorarea pretului biletelor trebuie aprobata insa de Consiliul General al Municipiului Bucuresti.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro