Cel mai mare muzeu pe roți din țară ar putea fi tras pe dreapta. Fără parade de mașini retro, dacă impozitul pe retromobile va fi egal cu cel pe bolizi de lux, cum plănuiește Guvernul
Un proiect de Ordonanță de guvern privind modificarea Codului Fiscal, care a apărut deja în presă̆ și care ar urma să fie pus în aplicare zilele acestea, prevede eliminarea scutirii de la plata impozitului pe mijloacele de transport care fac parte din patrimoniul tehnic și cultural al României. Vorbim, mai exact, despre vehiculele istorice.
Retromobil Club România consideră că măsura de impozitare a vehiculelor istorice ca mijloace de transport nu numai că nu va îmbunătăți veniturile colectate la bugetul României, dar va avea efecte devastatoare pentru patrimoniul tehnic național.
Primul efect, spun pasionații și colecționarii, va fi acela că vom asista la retragerea imediată din circulație a câtorva mii de vehicule istorice, unele cu o vechime de aproape 100 de ani, deoarece proprietarii acestora nu vor avea puterea financiară de a achita un impozit egal cu cel al unor automobile noi de lux.
De exemplu, proprietarul unui ARO 243D ar trebui să achite o taxă de 6.051 lei pe an iar posesorul unui Cadillac V12 (1937), 10.350 lei.
Șerban Cornaciu, secretar Retromobil Club Filiala București, spune că nu e vorba doar de taxarea mașinilor de epocă, ci și de impozite uriașe pentru autovehicule rare fabricate în România, exemplare unicat care fac parte din patrimoniul național tehnic.
Citește, pe B365.ro, despre cele 10.900 de autovehicule istorice din România – plus 4.200 de proprietari asupra cărora ordonanța, în forma sa actuală, va avea efecte uriașe.