Sari direct la conținut

Cel mai mare producător auto din Europa critică separat majorarea taxelor vamale pentru mașinile electrice chinezești

HotNews.ro
Cel mai mare producător auto din Europa critică separat majorarea taxelor vamale pentru mașinile electrice chinezești
Oliver Blume, CEO-ul Volkswagen, FOTO: dpa picture alliance / Alamy / Alamy / Profimedia

Cel mai mare producător european de automobile, grupul german Volkswagen, a criticat joi decizia Comisiei Europene de a impune suprataxe pentru importurile de vehicule electrice chineze, care în opinia companiei vor crea prejudicii, transmit AFP și Agerpres.

„Efectele negative ale acestei decizii devansează orice posibile avantaje pentru industria auto european şi în special pentru Germania”, a transmis într-un comunicat grupul Volkswagen, în contextul în care producătorii germani de automobile, care exportă o parte importantă din modelele lor în China, se tem de represaliile Beijingului.

Comunicatul remis de Volkswagen joi, când au intrat în vigoare tarifele vamale mărite pentru importurile de mașini electrice chinezești în UE, vine la doar o zi după ce Asociația Industriei Auto Germane a criticat la rândul ei măsura, cerând Comisiei Europene să renunțe la ea pe ultima sută de metri.

Comisia Europeană a concluzionat că lanţul de producţie a automobilelor electrice pe baterie din China beneficiază de subvenţii incorecte, reprezentând o ameninţare economică pentru producătorii de vehiculele electrice pe baterii din UE.

De asemenea, ancheta declanșată de Comisia Europeană anul trecut a analizat posibilele consecinţe şi impactul acestor măsuri asupra importatorilor, utilizatorilor şi consumatorilor de automobile electrice din blocul comunitar. Pe baza concluziilor, executivul comunitar a decis să introducă tarifele vamale suplimentare de 17,4% pentru automobilele BYD, de 19,9% pentru automobilele Geely şi de 37,6% pentru automobilele SAIC.

„Taxele vamale nu sunt, în general, adecvate pentru consolidarea pe termen lung a competitivităţii industriei auto europene, şi noi le respingem”, a mai transmis Volkswagen joi.

În plus, producătorul german subliniază că momentul ales de Bruxelles pentru a impune suprataxe pentru importurile de vehicule electrice chinezești este unul nepotrivit, „ţinând cont de faptul că, în prezent, cererea pentru automobile electrice este una slabă în Germania şi Europa”.

Încetinirea pieţei ar putea fi agravată de creşterea tarifelor pentru automobilele importate, avertizează producătorul auto.

Creșterea taxelor vamale pentru mașinile electrice din China este deocamdată provizorie

Grupul BMW a apreciat la rândul său că introducerea acestor suprataxe va conduce la un impas şi aduce atingere principiului liberului schimb.

Germania, împreună cu Suedia şi Ungaria, s-a luptat pentru a evita adoptarea unor sancţiuni mai dure de către Comisia Europeană, după ancheta deschisă în luna septembrie 2023 de Comisia Europeană asupra subvenţiilor acordate de Guvernul chinez sectorului automobilelor electrice.

Motivul ține de faptul că constructorii germani, pentru care China este piaţa principală, au cel mai mult de pierdut de pe urma unui război comercial cu Beijingul.

Taxele vamale provizorii se vor aplica din 5 iulie 2024, pentru o durată maximă de patru luni. În acest interval va fi luată o decizie finală privind taxe vamale definitive, în urma votului statelor membre UE.

INTERVIURILE HotNews.ro