Sari direct la conținut

Cine este Octavian Udriște, omul în onoarea căruia va fi redenumită stația de metrou Timpuri Noi

HotNews.ro
Octavian Udriste, Foto: Agerpres
Octavian Udriste, Foto: Agerpres

Stația de metrou Timpuri Noi va fi redenumită Octavian Udriște, a scris publicația Club Feroviar, care notează că membrii CA ai Metrorex au votat în unanimitate la sfârșitul săptămânii trecute schimbarea denumirii stației de metrou Timpuri Noi. Octavian Udriște, în vârstă de 88 de ani, nu este foarte cunoscut publicului larg, dar a avut un rol esențial în dezvoltarea metroului.

Cine este Octavian Udriște

Născut la Timișoara în 1935, Octavian Udriște este la a treia generație de feroviari din familie. Bunicul din partea mamei a fost mecanic de locomotivă la depoul din Cernăuți, iar cel din partea tatălui, originar din Mehedinți, a fost șeful magaziei din Gara Dealul Spirii, din București.

A absolvit în anul 1958 Institutul de Căi Ferate București, Facultatea de Mecanică – Secția Locomotive.

Începând cu anul 1962, a ocupat funcții de execuție și concepție în instituțiile centrale care conduceau căile ferate. Și-a continuat activitatea ca șef al Depoului București-Călători (1970 – 1972), revizor general de siguranță a circulației (1973 – 1976), șef al Departamentului de material rulant al Metroului București (1977 – 1984), director tehnic al Metroului (1985 – 1993), director general al Metrorex (1994 – 1996), director executiv la Institutul de Cercetări în Transporturi (1996 – 1997), șef al Departamentului Sisteme de Transport al Siemens România (1997 – 2005), consultant tehnic la Integral Consulting RCD – SRL (2007 – 2017), consultant la Autoritatea Municipală de Transport București (2017– 2018). Din 2007 și până în prezent este președinte onorific la Club Feroviar.

A fost unul dintre cei trei factori decisivi în punerea în funcţiune, în 1979, a metroului bucureștean (alături de proiectant şi Întreprinderea de Vagoane Arad, în prezent Astra Vagoane Călători).

Tatăl său a fost șeful serviciului comercial la exploatare vagoane marfă. Există și o a patra generație de feroviari în familie, fiica sa, Ileana, inginer de material rulant, care lucrează la proiectarea de rame electrice și automotoare la filiala din Berlin a companiei elvețiene Stadler.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro