Sari direct la conținut

Ciolacu, prima reacție după explozia de la șantierul UMB de pe Autostrada Moldovei: „Haideţi să vedem ce s-a întâmplat cu adevărat. Eu aş pleca de la proiectare”

HotNews.ro
Marcel Ciolacu și Sorin Grindeanu, pe șantierul autostrăzii A7, Foto: Inquam Photos / Ovidiu Micsik
Marcel Ciolacu și Sorin Grindeanu, pe șantierul autostrăzii A7, Foto: Inquam Photos / Ovidiu Micsik

​​Premierul Marcel Ciolacu susține că explozia de pe șantierul UMB de pe Autostrada Moldovei A7 este un accident de muncă și că el personal ar „pleca de la proiectare” care s-a făcut peste magistrala Transgaz.

„Este un accident de muncă. A intrat procuratura. Toată lumea face o anchetă amplă şi aşteptăm raportul foarte clar. (…) Haideţi să vedem ce s-a întâmplat cu adevărat. Eu aş pleca de la proiectare. Deci s-a proiectat peste magistrala de gaze a lui Transgaz, aveau loc şi înlocuiri ale magistralei. Nu este singurul loc unde se întâmplă aşa ceva. Haideţi să aşteptăm ancheta şi sunt ferm convins că vom afla cu toţii adevărul. Oricum condoleanţe familiilor şi e un moment neplăcut”, a afirmat Marcel Ciolacu, într-o conferinţă de presă susţinută vineri la Buzău, potrivit news.ro.

Întrebat dacă în opinia sa cineva a greşit, o instituţie a statului supervizând lucrările de acolo, premierul a răspuns:„Sunt ferm convins că veţi afla tot adevărul”.

Ce a spus proiectantul autostrăzii A7

Consitrans, proiectantul autostrăzii A7 Focșani – Bacău, compania care a elaborat Studiul de Fezabilitate, Proiectul Tehnic și Detaliile de Execuție susține că „documentația de proiectare a fost elaborată la cele mai înalte standarde profesionale respectând cu strictețe toate prevederile legale şi normativele în vigoare, în baza avizelor obținute de la toţi factorii implicați și a fost aprobată de către Beneficiarul CNAIR”.

„Asigurăm opinia publică că vom colabora cu Antreprenorul la orice analiză va face pentru elucidarea cauzelor care au determinat tragicul accident şi vom comunica in mod transparent concluziile noastre”, transmite Consitrans într-un comunicat de presă.

Consitrans a realizat Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic al Autostrăzii A7 Focșani – Bacău, în baza unui contract din 2018 cu o valoare de peste 20 de milioane de lei fără TVA.

Ce a descoperit Transgaz la locul exploziei

Măsurătorile făcute în cadrul anchetei de la locul tragediei produse, în noaptea de miercuri spre joi, pe șantierul autostrăzii A7, arată că, adâncimea la care se afla conducta, în zona în care a explodat, era între 0,6 m și 1,03 m, potrivit datelor obținute de HotNews.ro. Pe acea porțiune, muncitorii de la Spedition UMB ar fi efectuat lucrări de decopertare și așa ar fi ajuns conducta la o adâncime atât de mică față de suprafață, potrivit surselor Transgaz.

În rest, în amonte și în aval de locul tragediei, conducta de gaze este îngropată la adâncimi de până la 2 metri.

UMB lucra în zona conductei, deși nu avea voie până când rețeaua de gaze nu e relocată

Transportatorul de gaze Transgaz a acuzat public constructorul că nu a respectat avizul de amplasament, că nu avea voie să lucreze deloc în zona rețelei de gaze care intersectează autostrada și că nu avea avizul CTE Transgaz pentru operațiunile de relocare/deviere a conductelor.

În documentele consultate de HotNews.ro apare scris clar că în zona conductei de gaze, pe o zonă de 20 m, de o parte și alta, lucrările de construire a drumului vor fi demarate doar după avizarea CTE Transgaz a operațiunilor de relocare a conductelor de gaz.

Compania de Autostrăzi a avut o reacție joi la amiază în care spunea că din informațiile de la acea oră, „antreprenorul Spedition UMB nu efectua lucrări de relocare a rețelei de gaz, ci doar lucrări de îmbunătățire a terenului de fundare a corpului autostrăzii”. CNAIR nu spune însă de ce lucra UMB în zona conductei de gaz dacă acestea nu au fost relocate.

UMB, cel mai prolific constructor de autostrăzi din România, cunoscut pentru ritmul alert cu care evoluează pe șantiere, lucrează pe nu mai puțin de 250 de kilometri din Autostrada „Moldovei” A7. Din 13 loturi contractate, de la Ploiești (Dumbrava/A3) până la Pașcani, UMB și firmele sale (Tehnostrade și SA&Pe) lucrează pe 10 dintre ele. Pe Focșani – Bacău lucrează din martie 2023, iar în prezent ajunsese să lucreze chiar și în trei schimburi pe unele tronsoane, inclusiv noaptea.

Pentru mai multe amănunte, citește:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro