Sari direct la conținut

Consiliul general Bucuresti a aprobat traseul pasajului rutier subteran de la Piata Presei. Oprescu a renuntat la Pasajul rutier de sub Piata Charles de Gaulle

HotNews.ro
Pasaj Piata Presei, Foto: DSBA
Pasaj Piata Presei, Foto: DSBA

Consiliul General a aprobat miercuri Planul Urbanistic Zonal cate stabileste traseul pasajului rutier subteran de la Piata Presei LIbere. Potrivit documentului, pasajul se va realiza pe un singur sens – dinspre DN1 spre Soseaua Kiseleff. Mai exact, va intra in subteran de pe Soseaua Bucuresti-Ploiesti, dupa Fantana Miorita, va trece pe sub Piata Presei Libere unde se va bifurca si va iesi pe Soseaua Kiseleff, in zona strandului Tineretului, si pe bd. Marasti, imediat dupa cele doua turnuri gemene de la Piata Presei. Desi initial proiectul prevedea si construirea unei cladiri de birouri, a unui pasaj subteran pietonal si a unor parcaje pe spatiul verde din zona unde intoarce tramvaiul 41, consilierii au scos printr-un amendament aceste prevederi. Realizarea lucrarii costa circa 18 milioane de euro, bani de la bugetul local. Licitatia pentru desemnarea constructorului a fost deja facuta, primarul Capitalei, Sorin Oprescu, declarand ca lucrarile vor incepe in aceasta toamna.

Madalin Dumitru, seful Directiei de Infrastructura din cadrul Primariei Capitalei, a declarat ca in urma amendamentelor facute de consilieri, pasajul va fi mai scurt – 200 metri – si va avea doua rampe de 140 metri lungime. De asemenea, timpul de executie al lucrarii va fi mai scurt.

Primarul Sorin Oprescu a declarat ca este de acord cu amendamentele consilierilor.

„La sarsitul anului 2009 s-a terminat pasajul aerogarii. Eram convinsi ca conflictul de cirulatie se muta la Piata Presei. Acest pasaj era trecut in analele investitiilor Primariei. Nu s-a realizat. Exista un grup de oameni care sustinea ca dedesubt se afla lucrari edilitare secrete. Exista un tunel de 4 m latime si 3 metri inaltime, care se termina in pivnitele Casei Presei, cu sina de tren. Nu se poate intra fiindca este inchis, este obiectiv militar. Am incercat sa reparam acest lucru printr-un PUZ. A venit si metroul. Ei s-au pus de acord. A venit rugamintea expresa a ministrilor de externe de a construi acolo o cladire a Ministerului, pentru cand Romania va prelua presedentia UE. Eu nu am avut nimic de obiectat. Au avut de obiectat urbanistii. M-am uitat pe PUZ la final si am cerut observatiile societatii civile. Observatiile acestora au fost inglobate in PUZ. A rezultat acest PUZ, iar observatiile erau de a nu pune suprapus mai multe treceri de pietoni. Nu cred ca este nevoie ca Pasajul sa iasa pe bd. Marasti. Facem pasajul din cauza conflictului de trafic, fiindca duminica vin cei de la munte, si se face ambuteiaj. Tin seama de tot ce a spus societatea civila. Marastiul devine cu sens unic duminica. Pasajul isi are necesitatea lui. Au trecut patru ani si jumatate de discutii sterile. Nu este un pasaj pretentios din punct de vedere financiar”, a declarat Oprescu.

Edilul spune ca a renuntat la Pasajul de sub bd. Aviatorilor, de la Piata Charles de Gaulle.

„Va vom prezenta un PUZ si pentru pasajul pietonal subteran de la Arcul de Triumf. Dorim sa incepem parcarea de sub bulevardul Aviatorilor. O intrare va fi la fostele garaje de acolo si una in fata la Institutul Nicolae Iorga. S-a renuntat la tunelul de sub Piata Charles de Gaulle. A ramas numai parcarea”, a declarat Oprescu.

Ordinul Arhitectilor Bucuresti a cerut consilierilor sa nu aprobe acest proiect intrucat mutileaza Soseaua Kiseleff si este inutil, deoarece dupa ce A3 intra in Bucuresti, DN1 se va decongestiona.

„Avand in vedere ca pe data de 28 august 2013 urmeaza sa fie supus aprobarii Consiliului General al Municipiului Bucuresti PUZ Piata Presei Libere, sector 1, Pasaj rutier subteran, Filiala Bucuresti a Ordinului Arhitectilor din Romania tine sa reaminteasca faptul ca si-a exprimat in mod public si in repetate randuri opozitia fata de acest proiect, considerat inutil functional si fundamental nociv in raport cu zona cea mai importanta a Soselei Kiseleff, cea care leaga Piata Presei Libere cu Piata Arcului de Triumf”, se arata intr-un comunicat emis de OAR Bucuresti inainte de sedinta de Consiliu General.

Acestia mai afirma ca municipalitatea nu a tinut cont de parerile exprimate la dezbaterea publica. „Admitem ca in urma unei astfel de dezbateri nu pot fi preluate toate opiniile, dar in acest caz ne aflam in situatia in care Primaria Municipiului Bucuresti nu a acceptat nici una din obiectiile venite din partea noastra sau a publicului. Desi utilitatea de principiu a consultarilor pe parcurs si a dezbaterii publice este de netagaduit, in practica ea este anulata – si nu numai in acest caz – de atitudinea ostila a Primariei Municipiului Bucuresti care, afirmand ca “decizia asupra formei finale a proiectului apartine autoritatilor ce detin competenta legala”, dovedeste ca, de fapt, nu are nici o disponibilitate pentru dialog”, mai spun arhitectii.

In plus, in luna iulie a acestui an, OAR Bucuresti a declarat ca pasajul este inutil deoarece Primaria Capitalei nu a tinut cont de Autostrada Bucuresti – Ploiesti, urmand ca atunci cand aceasta va intra in Bucuresti in zona Petricani (acum merge doar pana la Soseaua de Centura) traficul pe DN1 sa scada cu 30%, facand inutil pasajul pentru ca intersectia de la Piata Presei se va decongestiona.

„Conform studiilor si analizelor efectuate inclusiv de catre CNADNR, in conditiile realizarii legaturii dintre Autostrada Bucuresti-Ploiesti (A3) si reteaua de strazi a municipiului Bucuregti, 30% din traficul de lung parcurs de pe Soseaua Bucuresti-Ploiesti (DN1) se va transfera pe autostrada A3. Pe Soseaua Bucuresti-Ploiesti se va desfasura in mod deosebit traflcul generat de relatia Bucurestiului cu localitatile de pe DNl, situatie in care va creste accesibilitatea obiectivelor din zona de nord a orasului. In aceste conditii, solutia unui pasaj rutier subteran in Piata Presei Libere este complet inutila pentru ca valorile de trafic vor fi sub capacitatea de circulatie a retelei de strazi din zona, in special pe relatia Arcul de Triumf – Fantana Miorita”, se arata in scrisoarea trimisa la vremea respectiva de Ordinul Arhitectilor Bucuresti primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu.

Primaria Capitalei a facut deja licitatie pentru construirea Pasajului rutier de la Casa Presei, contractul in valoare de circa 18 milioane de euro fiind atribuit consortiului SC Apolodor Demolari, Eurovia Construct International, TEHCON & Edilitare si Infrastructura si SC Consitrans SRL, pe 8 mai 2011. Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat ca lucrarile la Pasaj vor incepe in aceasta toamna.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro