Cum a cheltuit Primaria Bucuresti 60 de milioane de lei pentru modernizarea Soselei Iancului: artera rutiera nu are locuri de parcare, iar autobuzele nu au loc intr-una din statii
Primaria Capitalei a terminat modernizarea Soselei Iancului, iar circulatia tramvaielor a fost reluata. Desi lucrarile au costat 60 milioane de lei, primele probleme au inceput deja sa apara. Potrivit proiectului initial, linia de tramvai si refugiile trebuiau proiectate in asa fel incat autobuzele sa poata circula pe banda tramvaiului si stationa in statiile acestuia, un fel de banda unica pentru transportul public. Problema e la una dintre statii, unde autobuzele nu incap daca vin doua in acelasi timp din sensuri opuse. In plus, locuitorii din zona sunt revoltati ca artera nu are prevazute locuri de parcare pe margine, iar Primaria Capitalei nu a construit nici cele doua parcari etajate in spatele blocurilor, anuntate in cadrul proiectului.
Alex Ichim, purtatorul de cuvant al Primariei Capitalei spune ca autobuzele nu incap intr-o singura statie, fiind vorba de o eroare de proiectare. „Politia Rutiera a cerut ca un refugiu de tramvai sa fie mutat, din cauza unei intersectii cu o strada secundara, si s-a ajuns sa avem doua refugii in paralel, astfel ca nu incap autobuzele daca vin din ambele sensuri in acelasi timp. Aceasta decizie a fost luata in 2012-2013 si directia de Drumuri din Primaria Capitalei a fost de acord”, a explicat acesta pentru HotNews.ro.
In ceea ce priveste parcarile, chiar daca pe bulevard nu a fost prevazut de la inceput niciun loc de parcare, in 2015, Primaria Capitalei a anuntat ca va face doua parcari supraetajate intre blocurile din spatele Soselei Iancului, pe strazile Dridu Georgescu si Stanescu Gheorghe, acestea urmand sa aiba 250 de locuri.
„Conform aprobarilor obtinute pana acum, dupa finalizarea lucrarilor de modernizare a Soselei Iancului, oprirea va fi interzisa pe margine. Dar sunt prevazute a fi realizate doua parcari in incinta blocurilor de pe Sos. Iancului. Una este pe str. Dridu Georgescu, iar cealalta pe str. Stanescu Gheorge. Ambele vor avea in jur de 250 de locuri. Acum incercam sa obtinem avizele pentru autorizatiile de construire a celor doua parcari. Din pacate pana in prezent nu am obtinut avizul de la Mediu pentru realizarea lor. Exista niste discutii ca ar fi spatii verzi intre blocuri desi nu sunt. Aceste parcaje vin si ajuta mediul, plus ca se are in vedere realizarea unor spatii verzi. Aceste parcari impreuna cu parcarile de la viitorul spatiu comercial de pe Sos Iancului – dorim sa facem un parteneriat cu ei pentru acceptarea pe timpul noptii a masinilor riveranilor in parcare – vor scoate toate masinile care stationeaza pe Iancului”, a declarat Ion Dedu, fostul director al directiei de Infrastructura din Primaria Capitalei, pentru HotNews.ro, in ianuarie 2015.
Pana acum insa nu s-a facut nimic. Daca in timpul lucrarilor oamenii parcau pe linia de tramvai, si a fost liniste, acum acestia sunt revoltati ca nu au unde sa parcheze.
Alex Ichim, purtatorul de cuvant al Primariei Capitalei, spune ca pe Soseaua Iancului nu au fost niciodata locuri de parcare, existand mereu interdictia de a parca pe prima banda. „Lipsa parcarilor a fost o lipsa de viziune a fostei administratii. In ceea ce priveste parcarile supraterane, legislatia din Romania prevede acordul vecinilor. Cand li s-a adus la cunostinta celor care locuiesc acolo ca se va face o parcare supraterana cu plata nu si-au mai dat acordul. Au preferat sa mentina parculetul. De asta proiectul nu s-a mai facut”, a explicat Alex Ichim.
Mai mult, Ichim spune ca investitiile facute in acest proiect nu se justifica deoarece nu aduce imbunatatiri ale traficului in zona.
Ce lucrari a anuntat, in 2013, Primaria Capitalei, pe Sos. Iancului:
– linia de tramvai va fi inaltata cativa centimetri si va folosi si drept banda pentru autobuz. Cele doua mijloace de transport vor avea statii comune pana la intersectia cu Soseaua Pantelimon. Potrivit proiectantilor, aceasta masura a fost luata deoarece de la anul, RATB va afisa orarul mijloacelor de transport in fiecare statie si daca nu vor exista benzi unice pentru transportul in comun, acest grafic nu va putea fi respectat.
– statiile de autobuz si tramvai vor avea copertine;
– pentru circulatia auto vor ramane doua benzi pe sens, intrucat nu se va parca pe marginea bulevardului;
– aceasta artera va fi introdusa in sistemul inteligent de management al traficului, fiind montate semafoare inteligente care isi schimba timpii de asteptare in functie de valorile de trafic. De exemplu, daca la o intersectie se face coada dintr-un anumit sens, semaforul va ramane pe verde mai mult timp, astfel incat sa se decongestioneze traficul;
– pe marginea trotuarului va fi refacuta plantatia de aliniament;
Lucrarile de reabilitare a Sos. Iancului au inceput la jumatatea lunii iunie 2013, costa circa 60 milioane lei, iar licitatia pentru executarea lor a fost castigata de consortiul alcatuit din firmele Tehnologica Radion, TIAB si Via Proiect. Acestea s-au facut la pachet cu lucrarile de modernizare a Sos. pantelimon, pentru cele doua lucrari contractul atribuit fiind de 70 milioane de euro.