Sari direct la conținut

Cum a influențat mișcarea #MeToo cumpărăturile femeilor: și-au cumpărat mai puține produse „feminine”

HotNews.ro
Cumparaturi online , Foto: Dreamstime.com
Cumparaturi online , Foto: Dreamstime.com

După ce actrița Alyssa Milano a povestit pe Twitter cum a fost abuzată sexual de regizorul Harvey Weinstein folosind hashtagul „MeToo”, femeile au început să cumpere mai puține produse considerate „feminine”, arată un studiu publicat în Management Science și citat de publicația Phys.org.

#MeToo a devenit o mișcare globală împotriva abuzurilor sexuale, în care femeile au raportat milioane de cazuri de abuz sexual.

Mai mulți cercetători din Franța și Țările de Jos au descoperit că mișcarea #MeToo a provocat schimbări în comportamentul consumatorilor. Vânzările de produse considerate feminine, precum pantofii cu toc, au scăzut semnificativ la doar câteva săptămâni după ce mișcarea a devenit cunoscută online, în octombrie 2017.

Cercetătorii au analizat datele unui retailer de modă de top, prezent în 32 de țări membre ale Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, concentrându-se pe achizițiile de încălțăminte pentru femei între ianuarie 2017 și decembrie 2018. Ei au observat o scădere cu 14,4% a cumpărării pantofilor cu toc sau a platformelor roz sau roșii. 

Studiul a urmărit răspunsurile a 1.000 de femei din Statele Unite, care au susținut că au cumpărat mai puțin pantofi cu toc sau produse feminine datorită expunerii la conținutul mișcării #MeToo.

Acest efect a fost mai puternic în Țările Nordice sau în Franța, unde stocurile acestor produse au scăzut cu 25%. Cercetătorii au observat și o scădere a cumpărării de lenjerie, rochii sau genți roz.

Această descoperire sugerează o respingere a stereotipurilor tradiționale de gen, ceea ce a făcut femeile să refuze produsele considerate „feminine”.

Cercetătorii recomandă ca brandurile să fie mai atente la temele sociale, pentru că ele pot influența puternic comportamentul de cumpărare al oamenilor. 

INTERVIURILE HotNews.ro