Sari direct la conținut

Cum poți călători mai ieftin cumpărând vacanța altcuiva

HotNews.ro
Santa Lucia, Caraibe, Foto: - / ImageSource / Profimedia
Santa Lucia, Caraibe, Foto: - / ImageSource / Profimedia

O piață similară cu eBay pune în legătură călători care au cumpărat vacanțe cu reduceri substanțiale, pe care din diferite motive nu le pot folosi, scrie The Wall Street Journal.

Samina Ahmed recunoaște că este obsedată de călătorii. Mama singură în vârstă de 46 de ani, care și-a părăsit recent locul de muncă de inginer IT în Leeds, Anglia, a spus că și-a dus copilul mic, Raees, în „mai multe vacanțe decât au majoritatea oamenilor într-o viață”. Ce îl menține pe Ahmed atât pe drum, cât și pe profit? Își rezervă aproape fiecare călătorie pe SpareFare .

Fondată în 2016, această piață asemănătoare eBay îi conectează pe călătorii sunt nevoiți să renunțe la excursii, zboruri și nopți de hotel cu vânători de chilipiruri precum Ahmed, care preiau rezervarea. El a plătit în jur de 1.200 de dolari pentru o excursie all-inclusive în Thailanda, care inițial costa în jur de 4.700 de dolari. „A fost o săptămână – mi-aș fi dorit să fi fost mai mult”, a spus Ahmed.

SpareFare și concurenții precum Roomer , Plans Change și Transfer Travel permit oamenilor să cumpere călătorii de la alții care altfel le-ar vedea neutilizate. Site-urile câștigă comision (12% în cazul SpareFare) din tranzacție, restul mergând la vânzător și evită escrocheriile prin reținerea fondurilor de la vânzător până după călătorie.

Dacă ești flexibil în ceea ce privește destinațiile și datele, poți găsi oferte excelente de ultim moment pe SpareFare.

Erik Ritland a început ca fan SpareFare înainte de a-l convinge pe unul dintre fondatori să-i vândă compania acum doi ani. El recunoaște că unii călători ezită la ideea de a prelua o călătorie în numele altei persoane, dar spune că totul este legal.

Pentru cumpărători, reducerile se situează de obicei între 20% și 30% față de prețul inițial; călătorii dispuși să aștepte până în ultimele 48 de ore înainte de plecare pot obține oferte și mai bune, deoarece mulți dintre vânzători își anulează planurile în ultimul moment, dar încearcă să recupereze cel puțin o parte din costuri. Pensionarii și lucrătorii la distanță, cu programul lor flexibil, reprezintă clienții principali ai SpareFare.

Cele mai populare oferte de pe SpareFare sunt vacanțele la pachet. Cea mai mare vânzare de până acum? O excursie de două săptămâni pentru două persoane la stațiunea all-inclusive Turtle Island din Fiji , în valoare de 46.000 de dolari, pe care un manager de investiții din California a achiziționat-o pentru 33.000 de dolari.

Un client SpareFare a reușit să cumpere o vacanță la Insula Țestoaselor din Fiji cu o reducere de peste 10.000 de dolari față de prețul de listă.

O altă companie, Eluxit , se concentrează pe acele vacanțe cu venituri de cinci cifre. Bahar Schmidt, o agentă de turism cu sediul în Los Angeles, a înființat compania în 2019, după ce un client a trebuit să renunțe în ultimul moment la un zbor privat charter către Insulele Galapagos, în valoare de 150.000 de dolari. Schmidt s-a întrebat de ce nu există o modalitate ușoară de a revinde acea călătorie și a decis să umple singură acest gol.

Fiind consultant de călătorii, Schmidt lucrează și în cadrul rețelei de peste 100.000 de experți a gigantului de lux Internova. Ea speră să le poată oferi și lor serviciile Eluxit, devenind practic un furnizor de servicii de ultimă oră pentru călătoriile de cinci stele. „Clientele mele sunt VIP sau VVIP și tuturor le pasă de preț – toți vor o afacere bună”, a spus Schmidt. Spre deosebire de SpareFare, care solicită vânzătorului să coordoneze schimbările de nume, Eluxit se ocupă de toată munca din culise.

Ideea unei piețe de revânzare pentru călătorii nu este nouă, așa cum explică Henry Harteveldt, președintele firmei de consultanță Atmosphere Research. În anii 1980, în secțiunile de anunțuri clasificate ale ziarelor s-a dezvoltat o „industrie casnică” pentru biletele revândute.

După 11 septembrie, legile mai stricte privind actele de identitate au îngreunat aceste transferuri ocazionale. Astăzi, politicile privind schimbările de nume variază în funcție de compania aeriană, avertizează el. Cel mai bine este să sunați și să verificați cu o companie aeriană înainte de a cumpăra un zbor la mâna a doua. Solicitarea schimbării numelui, spune el, poate declanșa alerte de la software-uri concepute pentru a semnala spălarea de bani sau traficul de persoane.

Chiar și Samina Ahmed, o fană a SpareFare, a întâmpinat probleme ocazionale. Acum două luni, a cumpărat un pachet turistic în Spania, doar pentru a descoperi că compania aeriană nu a vrut să-l înlocuiască pe fiul ei, deoarece acesta este minor. SpareFare i-a rambursat banii fără nicio obiecție, spune ea..

Ritland spune că reacțiile prompte ale SpareFare ajută la construirea unei afaceri care poate da unor oameni de gândit. „Înțelegem că acești oameni trec deja printr-o perioadă dificilă, deoarece nu vinzi o vacanță dacă nu trebuie, așa că vrem să-i ajutăm cât putem.”

INTERVIURILE HotNews.ro