De ce eMAG organizează Black Friday pe 8 noiembrie și nu spre finalul lunii: „Am pățit asta în trecut și nu vrem să mai ajungem acolo”
Primul Black Friday la eMAG a fost pe 25 noiembrie, iar anul acesta diferența dintre Black Friday-ul de la noi și cel din SUA este una record, de trei săptămâni. Cei de la eMAG spun că vor organiza ziua de reduceri așa de repede mai ales din motive logistice, ideea fiind să nu se întoarcă în depozite prea multă marfă pe care curierii nu reușesc să o livreze.
Niciodată Black Friday la eMAG nu a fost așa de repede în noiembrie, pe data de 8, în timp ce anul trecut a fost pe 10 noiembrie.
Șefii eMAG spun că va începe atât de repede Black Friday în 2024 pentru ca toate coletele să ajungă la clienți până la Sf Andrei și ziua națională, perioadă de vacanță când mulți oameni sunt plecați.
Dar de ce 8 noiembrie și nu 15 noiembrie? Tudor Manea, CEO al eMAG, spune că ar fi fost comenzi care nu ar fi putut fi livrate până în mini-vacanța de la final de noiembrie și început de decembrie.
Pericolul este că s-ar bloca rețeaua curierilor, care nu este gândită ca să stocheze marfa mult timp, iar dacă s-ar întoarce multe colete pe care destinatarii nu le-ar ridica – fiindcă sunt plecați în concediu – ar apărea blocaje serioase la depozitele companiilor de curierat, deoarece nu ar fi loc pentru marfa nouă.
„Am pățit asta în trecut, nu mai vrem să ajungem acolo, pentru că îți ia trei-patru zile să-ți revii, dacă nu cumva mai apare vreo problemă. Suntem la al 14-lea Black Friday și am învățat din greșeli”, explică Tudor Manea.
eMAG promite că vor ajunge coletele la clienți până cel târziu pe 23 noiembrie, dar, ca în fiecare an, vor fi și pachete care sosesc și în ultimele zile din lună.
eMAG va organiza Black Friday pe 15 noiembrie în Bulgaria și Ungaria, diferența de o săptămână fiind din motive logistice, dar și pentru că în aceste două țări nu sunt sărbători legale la început de decembrie, așa că nu există o constrângere.
Ziua de Black Friday durează în general 16 ore și jumătate la eMAG, iar în acest an compania promite că în ofertă se vor găsi 1,5 milioane de produse care vor fi la cel mai mic preț din an.