Sari direct la conținut

De la aroganță născută din succes și până la irelevanță, cele 5 greșeli fundamentale care distrug o organizație

Panorama.ro
La birou, Foto: - / PhotoAlto / Profimedia
La birou, Foto: - / PhotoAlto / Profimedia

„Turning the Flywheel” e o carte mică-mică, al cărei subtitlu este „De ce unele companii iau avânt, iar altele nu”. Jim Collins, unul dintre cei mai apreciați autori de strategie de business – a scris „Good to Great, Built to Last” și alte câteva cărți despre cum companiile cresc și mor –, a gândit cartea ca acompaniament pentru „Good to Great”. Dar poate fi citită la fel de bine și independent.

Este descrierea unui concept inventat de Collins, care explică felul în care organizațiile construiesc și susțin un cerc virtuos care le diferențiază și le ajută să crească ani – sau chiar decenii – la rând.

Căderea organizațiilor, scrie Collins, urmează aproape întotdeauna aceeași traiectorie alcătuită din cinci stadii: aroganță născută din succes, diluare în căutarea nedisciplinată a lui „mai mult”, negarea riscului și primejdiei, căutarea disperată a salvării și capitularea în fața irelevanței și morții.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro