Decembrie, în mallurile Iulius: concerte ale Filarmonicii, proiecţii 360º de Crăciun, expoziţie de instalaţii luminoase
Pentru industria de retail, luna decembrie este nu doar cea mai aglomerată, ci şi cea mai profitabilă. Iar într-o piaţă extrem de competitivă, în lupta pentru atenţia şi bugetele consumatorilor, mall-urile plusează la capitolul experienţe şi evenimente pentru a-i determina pe aceştia să îşi petreacă aici cât mai mult timp şi să revină. Compania Iulius, unul dintre cei mai mari dezvoltatori de proiecte comerciale din România, este recunoscută pentru modul spectaculos în care „celebrează” Crăciunul: decoruri tematice personalizate pe specificul clienţilor din fiecare oraş în care este prezentă, concerte ale Filarmonicii în mall, târguri de cadouri, expoziţii new media, patinoare în aer liber, ateliere de creaţie pentru cei mici, întâlniri cu Moşu’, concerte de colinde şi premii la cumpărături.
În Iași, Cluj-Napoca, Timișoara și Suceava, cei care trec pragul mall-urilor Iulius, în luna decembrie, caută să aibă parte de o experiență completă, în care să simtă spiritul sărbătorilor nu doar prin goana după cadouri, ci şi prin evenimente culturale, momente de relaxare și distracție. Pentru oamenii din retail, pregătirea celui mai frumos sezon din an începe cu mult timp înainte.
„Inspiraţia pentru campaniile de Crăciun vine dintr-o combinație de tradiție, emoție și tendințe, dar, mai ales, din dorințele comunității. Facem o cercetare detaliată, adunăm informațiile relevante și le analizăm pentru a înțelege ce își doresc oamenii și ce a avut impact în anii anteriori. Apoi, stabilim direcțiile care credem că vor rezona cel mai bine cu specificul fiecărei locații. Ne dorim să surprindem aceleași emoții de sărbătoare, dar într-un mod personalizat pentru fiecare oraş în care suntem prezenţi”, ne spune Roxana Cruceanu, Group Event Manager la Iulius. Compania deţine reţeaua Iulius Mall, la Iaşi, Cluj-Napoca şi Suceava, precum şi două ansambluri de tip mixed-use, Palas Iaşi şi Iulius Town, proiecte care atrag împreună, anual, peste 70 de milioane de vizite.
Crăciun pe acorduri de Ceaikovski
De câte ori ai fost la cumpărături la mall şi ai dat cu ochii de o orchestră simfonică? Se întâmplă la Iaşi, în ansamblul Palas din centrul oraşului, care şi-a făcut un obicei din a transforma momentul aprinderii instalaţiilor de Crăciun într-un eveniment care seamănă cu o adevărată călătorie muzicală.
„De peste 12 ani, dăm startul lunii decembrie împreună cu Filarmonica <<Moldova>> Iaşi. Astfel, cei care vin la noi au parte de o experiență magică, pentru că se pot bucura de cumpărături, dar şi de muzică simfonică într-un cadru atipic. Colaborarea pe care o avem cu Filarmonica Iaşi este mai mult decât un parteneriat, este o oportunitate de a crea momente memorabile pentru publicul nostru, atât în luna decembrie, dar şi la început de ianuarie, când organizăm concertul de Anul Nou. Este minunat să vezi atâţia oameni efectiv vrăjiţi de muzică, de la bunici şi părinţi, până la tineri şi copii mici”, spune Roxana Cruceanu.
Decoraţiunile şi atmosfera de sărbători reprezintă unul dintre cele mai importante motive de atracţie pentru clienţii care aleg să cumpere cadourile din mall şi mai puţin din online. „În decembrie, înregistrăm cele mai mari valori de trafic. De exemplu, la Palas avem peste 2 milioane de vizite, un plus semnificativ faţă de o lună obişnuită. Fiecare mall dintre cele cinci dezvoltări comerciale din portofoliu are decoraţiuni de Crăciun personalizate, realizate special pentru reţeaua noastră, pe care le schimbăm de la an la an. La Palas, anul acesta am mizat pe <<camere>> instagramabile amenajate la baza unui brad de peste 15 metri, care impresionează prin tematici specifice: decoruri din turtă dulce, atmosfera soldaților din „Spărgătorul de nuci”, completată de bastoane de zahăr colorate şi un urs gigant. La Iulius Town Timişoara, avem un brad cu instalații neon, o atracție în special pentru generația Z, pentru că este cadrul perfect pentru fotografii memorabile”.
Expoziţii new media şi spectacol imersiv dedicat Crăciunului
Crearea unei „experiențe a Crăciunului” este un punct important pe harta activităților planificate de echipele de marketing de la Iulius, care organizează diverse evenimente de sezon. Târgul de Crăciun din parcul Palas Iaşi invită publicul, până pe 27 decembrie, să descopere atmosfera specifică târgurilor tradiționale și să își amintească de copilărie. Cei mici pot participa la ateliere de creație, se pot plimba cu trenulețul şi împreună cu cei mari pot participa la spectacole ce au în centru datinile și obiceiurile de iarnă. Cadrul spectaculos pus în valoare de Palatul Culturii este completat de patinoar, singurul din Iaşi.
Parcul oferă un motiv în plus pentru a experimenta atmosfera festivă la Palas, pentru că în acest sezon este luminat de peste 170 de instalații LED reprezentând animale în mărime naturală, flori și multe alte creații. Expoziţia „The Glowing Garden”, deschisă curioșilor până pe 15 ianuarie, recreează un safari populat de figurine luminoase din peste 5.000 de luminițe: un pui de elefant în mărime naturală, tigri în junglă, delfini sau păsări flamingo, grădini cu fructe gigant, personaje din basme sunt câteva dintre creațiile expuse.
Pentru timişoreni, Iulius a pregătit, împreună cu muzeul MINA din Bucureşti, o altă surpriză de sezon, însă una digitală. „Publicul îşi doreşte cât mai multe experienţe, inclusiv din zona new media entertainment. Astfel, anul acesta am avut un parteneriat cu MINA, cel mai mare centru de new media art din Europa de Sud Est, care a venit cu expoziţii imersive în mallurile noastre. Până pe 12 ianuarie, MINA Pop-Up se află în Iulius Town Timişoara, iar publicul interesat de artă digitală şi de tehnologie pot admira cinci show-uri superbe, printre care una de Crăciun, pentru copii”, a mai spus Roxana Cruceanu, Group Event Manager Iulius. Tot la Iulius Town Timişoara, este amenajat şi un patinoar, pentru cei care preferă mişcarea pe gheaţă, care va fi deschis inclusiv în prima zi de Crăciun şi pe 1 ianuarie 2025.
Cinematografele, deschise şi de Crăciun şi pe 1 ianuarie 2025
Restaurantele și cafenelele din mallurile Iulius „concurează” şi ele pentru atenţia celor care îşi doresc să ia masa de sărbători nu doar acasă. Locaţiile oferă diverse opțiuni de petrecere a Crăciunului sau a Revelionului şi mizează pe meniuri savuroase, decoraţiuni, concerte și invitați speciali.
Mallurile Iulius vor fi deschise în a doua zi de Crăciun şi pe 2 ianuarie 2025, însă cei care doresc să schimbe decorul inclusiv în zilele de sărbătoare sunt aşteptaţi la film. Toate cinematografele din mallurile Iulius (Iulius Mall Iaşi, Iulius Mall Suceava, Iulius Mall Cluj şi Iulius Town Timişoara) au pregătit programe speciale şi vor fi deschise pe 25 decembrie și pe 1 ianuarie 2025.
Articol susținut de Iulius Grup