Sari direct la conținut

După un experiment lansat în 8 țări europene, Google spune că știrile sunt neprofitabile afacerii sale publicitare

HotNews.ro
După un experiment lansat în 8 țări europene, Google spune că știrile sunt neprofitabile afacerii sale publicitare
Google. Credit line: michael melia / Alamy / Profimedia

Google a publicat pe 21 martie rezultatele unui experiment făcut în opt țări europene, în care a eliminat știrile din rezultatele căutărilor pentru 1% dintre utilizatori, timp de două luni și jumătate. Conform rezultatelor, „conținutul de știri europene din motorul de Căutare nu are un impact măsurabil asupra veniturilor publicitare pentru Google”.

Google a făcut acest experiment în contextul în care legislația europeană privind drepturile de autor îl obligă să plătească editorilor de știri pentru reutilizarea fragmentelor din conținutul acestora, notează portalul techcrunch.

Dar cât valorează afișarea știrilor?

Google susține că editorii „supraestimează cu mult” valoarea jurnalismului lor pentru afacerea sa, iar conform raportului testelor, valoarea reală „nu a putut fi diferențiată statistic de zero, nici în asamblu, nici la nivel de țară”.

„Rezultatele au venit acum: conținutul de știri europene din Căutare nu are un impact măsurabil asupra veniturilor publicitare pentru Google”, a anunțat Google.

Google spune că a constatat o scădere de mai puțin de 1% a utilizării atunci când conținutul de știri a fost eliminat din rezultatele căutării.

Gigantul tehnologic a concluzionat că „oamenii încă au intrat pe Google pentru multe alte sarcini, chiar și atunci când Google este mai puțin util pentru știri”, iar veniturile din reclame ale Google nu s-au schimbat semnificativ”.

Google a făcut experimentul în Italia, Spania, Polonia, Țările de Jos, Belgia, Grecia, Danemarca și Croația.

INTERVIURILE HotNews.ro