Sari direct la conținut

Fără taxe de bagaje la cursele low-cost? Spania amendează 5 companii aeriene low-cost, printre care și Ryanair și EasyJet cu 179 de milioane de euro

HotNews.ro
Avion Ryanair, Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei
Avion Ryanair, Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei

Autoritățile spaniole au amendat cinci companii aeriene low-cost, inclusiv Ryanair și EasyJet, cu 179 de milioane de euro (187 de milioane de dolari) pentru „practici abuzive”, cum ar fi taxarea pasagerilor pentru bagajele de mână.

Ryanair a primit cea mai mare sancţiune, de 107,78 milioane de euro, urmată de Vueling cu 39,2 milioane de euro şi EasyJet cu o amendă de 29 milioane de euro. Companiile aeriene Norwegian şi Volotea au fost sancţionate cu sume ce depăşesc fiecare 1 milion de euro.

Ministerul a cerut celor cinci companii să înceteze practicile de taxare suplimentară pentru bagajele de cabină şi de rezervare a locurilor alăturate pentru pasagerii care au nevoie de asistenţă. Totodată, companiile au fost criticate pentru tarifele ”disproporţionate şi abuzive” percepute pentru imprimarea biletelor, lipsa de claritate a informaţiilor despre preţuri şi refuzul de a permite plata în numerar în aeroporturile din Spania.

Asociaţia Spaniolă a Companiilor Aeriene (ALA) a declarat că va contesta în instanţă amenda pentru tarifele de bagaj, calificând-o drept ”ilegală” şi contrară normelor europene.

Preşedintele ALA, Javier Gandara, a afirmat că ”dacă decizia va fi aplicată, aceasta ar însemna un prejudiciu ireparabil pentru pasageri şi o încercare de a le restricţiona libertatea de a-şi adapta călătoria după nevoi”.

Ryanair a anunţat că va face ”imediat apel împotriva amenzilor ilegale şi nefondate pentru bagaje impuse de Spania”, CEO-ul Michael O’Leary subliniind că sancţiunile ”au fost inventate de Ministerul Afacerilor Consumatorului din Spania în scopuri politice, încălcând legislaţia UE”.

Companiile aeriene low-cost se confruntă în prezent cu provocări semnificative, inclusiv preţuri mai mari la combustibil, cerinţe de decarbonizare şi incertitudini geopolitice, toate acestea afectând rata de creştere a traficului aerian.(news.ro)

INTERVIURILE HotNews.ro