FOTO-DOCUMENT | Vara toridă, oamenii și moda pe Bulevardul Magheru, pe vremea când acest simbol al bunăstării interbelice din București încă se bucura de glorie
Pe hartă sau la o plimbare pe jos, Magheru este un bulevard mititel. Mai exact, e un bulevard scurt – nici măcar un kilometru lungime nu are. Dar este unul dintre cele mai mari și mai puternice simboluri ale Bucureștiului.
Bulevardul Magheru nu este doar una dintre cele mai importante artere ale Capitalei, este strada unde s-au ridicat clădiri impresionante, clădiri emblematice ale orașului.
Conceput de municipalitate în jurul anului 1900, bulevardul Magheru urma să fie o porţiune a magistralei Nord-Sud, între Piaţa Romană şi Calea Şerban Vodă.
În preajma Primului Război Mondia, porţiunea dintre Piaţa Universităţii şi strada Ion Câmpineanu a fost aliniată și sistematizată și a devenit bulevardul Ion C. Brătianu – Magheru de azi.
De-a lungul celor aproximativ 750 de metri ai bulevardului, pe Magheru s-au construit clădiri îndrăznețe, cum ar fi Palatul Societății de Gaz și Electricitate, avangardistul bloc „ARO” – cel cu cinema Patria la parter și, deloc în ultimul rând, garajul Ciclop, prima clădire din Europa proiectată cu sistem antiseismic pe role.
Descoperă, pe B365.ro, bulevardul Magheru în imagini-document, care ni-l arată cum era el în mileniul trecut, când încă nu era plin de magazine abandonate și zăbrelite bine, să nu calce hoții pe ruinele prosperității pierdute.