Sari direct la conținut

FOTO "Transalpina Banatului" – Lucrarile la drumul montan Trans-Semenic au fost finalizate, iar traficul a fost deschis oficial

HotNews.ro
TransSemenic, Foto: Express de Banat
TransSemenic, Foto: Express de Banat

Trans-Semenic, drumul judetean DJ 582 Valiug – Slatina Timis care strabate muntele Semenic, a fost recent reabilitat, iar traficul auto a fost deschis oficial. Drumul modernizat are o lungime de circa 40 de kilometri si se alatura altor drumuri montane realziate sau modernizate in ultimii ani precum Transalpina, Transbucegiul sau drumul de la Campulung Molodvenesc pana la Pietrele Doamnei si Rarau.

Harta - Trans-Semenic

Harta – Trans-Semenic

Foto: Google Earth

Investitia in modernizarea celor peste 40 de kiloemtri de drum judetean a fost in valoare de 121 de milioane de euro si a fost realizata de Consiliul Judetean Caras Severin, pe fonduri europene in baza Programului Operational Regional, scrie publicatia Express de Banat.

Reabilitarea si modernizarea DJ 582 a inceput in urma cu cinci ani, iar finalizarea s-a facut in acest an. Neoficial insa, asa cum s-a intamplat si pe Transalpina si pe Transbucegi, drumul a fost deja inaugurat de soferi, iar masinile circula pe acest drum inca din vara.

„Este o investitie de 121 milioane de lei, a Consiliului Judetean, din fonduri europene, pe Programul Operational Regional. Lucrarile au fost finalizate. Este vorba de 36 de kilometri de carosabil reabilitat, de 32 de kilometri de parapet metalic greu si foarte greu, de circa 240 de podete noi, de 66 de podete decolmatate. Lucrarea a inceput tarziu, din varii motive, insa a fost finalizata la termen, iar din acest punct de vedere constructorul si-a facut datoria. A fost un efort important, o lucrare grea. Dupa cum se stie, au existat portiuni de drum unde nu mai exista sosea”, a declarat presedintele Consiliului Judetean Caras-Severin, Sorin Frunzaverde, citat de Express de Banat.

Noua sosea incepe din Valiug si se incheie in intersectia cu Drumul European 70. Dat fiind faptul ca s-a lucrat in zona montana, investitia n-a fost usor de realizat, relateaza sursa amintita.

„Conditiile climaterice au fost mai deosebite. Am avut probleme cu unele infiltratii pe sub terasamentul drumului si am avut niste rupturi, care s-au reparat insa in timp, in asa fel incat sa putem preda lucrarea. A fost rezolvata problema scurgerilor de pe versanti, astfel ca, de acum inainte, nu ne vom mai lovi de asemenea situatii. Au mai fost probleme cu deplasarile oamenilor, utilajelor, drumul fiind inainte foarte ingust, cu aprovizionarea de materiale, mai ales ca, in acelasi timp, nu puteam bloca circulatia. Trebuia sa lasam accesul oamenilor din zona. Lucrarile au durat, efectiv, trei ani”, a spus Victor Marinescu, directorul general al firmei constructoare.

Acesta a subliniat insa ca portanta drumului nu permite un trafic deosebit de greu. Prin urmare, va trebui rezolvata problema autoutilitarelor care transporta lemn.

„Accesibilitatea acestei zone extrem de frumoase va constitui, probabil, zona turistica cea mai importanta a Banatului Montan. Va fi o accesibilitate mult mai usoara, mult mai simpla si speram ca aceste lucruri se vor vedea si in investitiile pe care sectorul privat le va realiza in urmatorii ani, impreuna cu lucrarile de gestiune a deseurilor, alimentari cu apa si canalizari in Brebu Nou si Valiug. Speram ca, astfel, ne-am adus aportul, ca institutie, in programul de dezvoltare turistica a acestei zone”, a afirmat arhitectul sef al judetului, Victor Naidan.

Foto: ExpressdeBanat.ro

Mai multe fotografii pe expressdebanat.ro

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro