FOTOGALERIE Cum arata bulevardul Buzesti-Berzei-Uranus dupa o zi de la inaugurare: pistele de biciclete de pe carosabil sunt blocate de masinile parcate neregulamentar
Primul tronson al diametralei Buzesti-Berzei-Uranus, alternativa pe axa Nord-Sud la Calea Victoriei si bd. Magheru, a fost deschis circulatiei duminica dupa multe controverse si intarzieri. Odata cu deschiderea traficului au fost inaugurate si primele piste de biclete din Capitala trasate direct pe carosabil si separate de circulatie cu stalpisori. Cu toate acestea, pistele de biciclete au fost deja ocupate de masini parcate, iar o parte din stalpisori lipsesc sau sunt scosi de portarii cladirilor de birouri din zona pentru a face loc masinilor. Mai mult, pe unele tronsoane din bulevard pana si prima banda de circulatie e blocata de masini parcate neregulamentar. HotNews.ro a fost pe teren si a observat cum se desfasoara traficul in prima zi de saptamana pe noul bulevard deschis circulatiei.
Primul tronson al diametralei Buzesti-Berzei-Uranus a fost deschis oficial circulatiei in dimineata zilei de duminica, 12 ianuarie. Tronsonul vine ca o alternativa pentru soferi pe axa Nord-Sud a zonei centrale la Calea Victoriei si bulevardul Magheru. Mai multe detalii despre costul, lungimea si controversele noii artere, puteti citi aici.
Trafic lejer in prima zi, lucrari inca in desfasurare, masini parcate pe prima banda
Odata cu deschiderea sa, primaria a anuntat deja si o reconfigurare a sensurilor pe anumite strazi (anuntand infiintarea mai multor sensuri unice), precum si inchiderea partiala, in weekend, a traficului pe Calea Victoriei. In aceste conditii, noul bulevard va capata si mai multa importanta in configurarea rutelor de trafic din Capitala.
In prima zi din saptamana dupa deschidere, traficul pe bd Buzesti-Berzei-Uranus a fost unul destul de lejer; nu foarte multi soferi au ales noua artera, probabil si pentru ca inca nu au auzit de deschidere.
Pe tronsonul proaspat inaugurat – pe o lungime de circa 1,8 km – sunt 7 intersectii semaforizate. Cu toate acestea, poate si datorita faptului ca traficul a fost unul lejer, acest lucru nu a dus la formarea de cozi sau ambuteiaje.
Cu toate acestea, pe o portiune din noul tronson – zona dinspre Berzei si Vasile Parvan – traficul se inghesuie de pe doua benzi pe sens pe una singura pentru ca prima banda este ocupata cu masini parcate neregulamentar.
In alte zone, desi noua artera a fost inaugurata ieri, inca se lucreaza la montarea de semafoare, indicatoare rutiere sau la marcajele de pe carosabil.
Pistele de biciclete pe carosabil, blocate de masinile parcate neregulamentar inca din prima zi
Una din noutatile noii artere a fost deschiderea primelor piste de biciclete pe Carosabil din Capitala, piste cu latimea de 1 metru, pe fiecare sens si separate de trafic printr-o banda cu stalpisori.
Cu toate acestea, „experimentul” primelor piste de biciclisti pe carosabil a inceput cu stangul, chiar din prima zi noile piste fiind ocupate de masini parcate, iar stalpisorii scosi din loc.
Luni dimineata, cand reporterul HotNews.ro a fost la fata locului, in mai multe locuri, benzile de biciclisti erau blocate in special de masini parcate neregulamentar – in special in zona cladirilor de birouri dinspre Piata Victoriei si cu ajutorul paznicilor care scot si pun la loc stalpisorii de pe carosabil.
Din cauza masinilor parcate total sau partial pe pista, biciclistii au ales sa foloseasca prima banda de circulatie, unori chiar in claxoanelor masinilor care participau la trafic. Cat timp a fost pe teren (~1 h 15 m), reporterul HotNews.ro nu a vazut nici un biciclist care sa mearga pe banda speciala.
Trebuie precizat ca cei care ies de pe banda de biciclete pe carosabil pentru a ocoli un obstacol (in special masinile parcate) nu mai au pe unde reintra inapoi pe banda speciala decat abia la urmatoarea intersectie.
Reporterul HotNews.ro a observat si un echipaj al Politiei Locale, precum si un echipaj al Politiei Rutiere care au amendat mai multi soferi pentru opriri si parcari neregulamentare, insa acestea nu au petrecut prea mult timp in zona.
FOTOGALERIE
Masinile parcate in fata cladirilor de birouri si care obstructioneaza circulatia pe banda de biciclete. Pentru a permite accesul masinilor pe parcarea improvizata pe trotuar, in fata cladirilor de birouri, paznicii scot temporar din loc stalpisorii din plastic.
Alte masini care au blocat pista de biciclete
In unele locuri pista de biciclisti urca pe trotuar, insa si aici sunt masini parcate. Odata iesiti de pe pista si intrati pe carosabil, biciclistii nu mai pot reveni pe banda speciala decat abia la urmatoarea intersectie.
Mai sunt inca lucrari de terminat, desi tronsonul a fost deschis oficial de duminica dimineata.
Pe tronsonul Berzei – Vasile Parvan masinile sunt parcate neregulamentar pe prima banda, iar traficul se muta de la doua benzi pe sens la una.
In anumite locuri, masinile parcate neregulamentar ocupa chiar si primele doua benzi de circulatie.