FOTOGALERIE Cum arata pista de biciclete de pe bd. Buzesti la patru luni de la inaugurare si ce masuri ar putea lua municipalitatea impotriva soferilor indisciplinati
La mai putin de patru luni de la inaugurarea bulevardului Buzesti-Berzei-Uranus, pista pentru biciclete de pe aceasta artera – o premiera pentru Bucuresti, prima pista pe carosabil – a fost devalizata de soferii indisciplinati. Acestia fie parcheaza pe pista, in ciuda interdictiei, fie parcheaza pe trotuar dupa ce trec peste stalpisorii despartitori, rupandu-i.
Pe portiunea intre Piata Victoriei si Calea Grivitei, unde trotuarele sunt mai late, soferii trec cu masina peste stalpisorii despartitori ai pistei si parcheaza pe spatiul destinat pietonilor, uneori nelasand deloc spatiu pentru acestia, iar pietonii sunt alungati pe carosabil. Tot pe acest segment, pe partea dreapta cum privesti spre Piata Victoriei, aproape de intersectia cu Calea Grivitei, unde este o saormarie si un restaurant, soferii nici nu se mai ostenesc sa urce pe trotuar si parcheaza direct pe pista de biciclete, blocand accesul biciclistilor.
Pe segmentul intre bd. Stirbei si Vasile Parvan, unde nu sunt piste pentru biciclete, soferii parcheaza pe banda destinata pentru a fi amenajata ca spatiu verde. In zile in care ploua, dupa cum se poate vedea in poza, locul arata ca un maidan, noroiul fiind imprastiat peste tot.
Pe toata lungimea bulevardului, stalpisorii despartitori de la pista pentru biciclete au fost rupti pe zeci de metri.
Ion Dedu, seful directiei de Infrastructura din cadrul Primariei Capitalei, a declarat pentru HotNews.ro ca s-a facut un inventar cu stalpisorii distrusi si ca se vor intensifica controalele Politiei Locale.
„Politia Locala da amenzi si avertismente. Pe langa soferii care distrug stalpisorii cu masina, am descoperit si o persoana care ii fura. Avem un inventar cu tot ce s-a furat sau distrus. O sa intensificam controalele cu Politia Locala. In curand insa va intra in dezbatere publica noul regulament de parcare in municipiul Bucuresti. Daca va fi de acord Consiliul General, noi propunem amenzi mai mari pentru cei care parcheaza neregulamentar. In plus, vom propune sa se schimbe legislatia astfel incat politistii sa poata amenda masina, nu numai proprietarul. Daca vede o masina parcata neregulamentar, politistul ii face poza si azi si maine si da in fiecare zi amenda pe care o trimite proprietarului masinii. Acum poti amenda doar daca este proprietarul la masina. Doar in felul acesta vom putea elibera de masini trotuarele si pistele pentru biciclete”, a explicat Dedu.
In plus, Dedu spune ca legislatia trebuie schimbata astfel incat celor care distrug stalpisorii sa li se faca dosar penal pentru distrugere.
In legatura cu utilizarea pistei pentru biciclisti de pe Buzesti, Ion Dedu spune ca a primit sesizari de la locuitorii din zona ca aceasta sa fie desfiintata fiindca nu este folosita si riveranii sa isi parcheze masinile acolo. „Sigur, fiecare cu ce il doare. Pana nu vom avea o retea de biciclete in Bucuresti nu putem face o evaluare daca acestea sunt folosite sau nu de catre biciclisti”, a explicat Dedu.
De ce isi permit soferii din Romania sa parcheze pe trotuar
In primul rand, chiar Codul Rutier le permite soferilor sa parcheze pe trotuar cu conditia sa lase un metru liber pentru pietoni. Daca soferii parcheaza masina fara sa respecte aceasta prevedere, Politia Rutiera si Politia Locala Bucuresti sunt institutiile care trebuie sa sanctioneze abaterile.
Pana in 2012, toate sectoarele din Bucuresti, cu exceptia sectorului 5, aveau contracte pentru ridicarea masinilor parcate neregulamentar. In preajma alegerilor locale, trei din cele sase sectoare din Capitala au renuntat, masura fiind una nepopulara. In prezent se mai ridica masinile parcate neregulamentar doar in sectorul 1 si 4. De asemenea, sectorul 3 doreste sa reia aceasta activitate, licitatia pentru desemnarea firmei care ar urma sa ridice masinile parcate neregulamentar fiind in desfasurare.
Potrivit unei analize facute de HotNews.ro, in anul 2011, firmele care ridica masinile parcate ilegal in Capitala au ridicat din sectoarele 1, 2, 4 si 6 circa 40.000 de autovehicule si au avut incasari de aproximativ 5 milioane de euro.
Primaria Capitalei a inaugurat pe 12 februarie 2014 primul segment din bulevardul Buzesti-Berzei-Uranus. Lucrarea a inceput in decembrie 2009 si se ridica la circa 160 milioane de lei/35 milioane de euro.
Segmentul din bd. Buzesti cuprins intre Piata Victoriei si Calea Grivitei: masini parcate pe trotuar
Segmentul din bd. Buzesti cuprins intre Piata Victoriei si Calea Grivitei: masini parcate pe trotuar si pe pista de biciclete
Segmentul din bd. Buzesti cuprins intre Piata Victoriei si Calea Grivitei: masini parcate pe pista de biciclete in zona saormeriei si restaurantului
Segmentul din bd. Buzesti cuprins intre Piata Victoriei si Calea Grivitei: masini parcate pe trotuar
Segmentul din bd. Buzesti cuprins intre bd. Stirbei si Vasile Parvan: masini parcate pe spatiul verde
Citeste si:
- VIDEO FOTO Sindromul parcarii „unde vrea muschiu’ meu”. Mii de masini parcheaza ilegal in centrul Capitalei, in timp ce marile parcari sunt pe jumatate goale
- VIDEO FOTOGALERIE De ce sunt parcate masini pe strazile pietonale din Centrul Istoric al Capitalei. Purtatorul de cuvant al Politiei Locale: Unii le spun agentilor Ba, stii cine sunt eu? De maine nu mai esti politist
- FOTOGALERIE De ce isi permit soferii din Romania sa parcheze pe trotuar, fara sa lase loc pentru pietoni si ce se poate face pentru rezolvarea problemei
- FOTOGALERIE Cum arata bulevardul Buzesti-Berzei-Uranus dupa o zi de la inaugurare: pistele de biciclete de pe carosabil sunt blocate de masinile parcate neregulamentar