Sari direct la conținut

​​FOTOGALERIE Primaria Capitalei a finalizat lucrarile si la cel de-al doilea pod care compune pasajul suprateran de la Mihai Bravu. Soferii il pot folosi incepand de astazi

HotNews.ro
Pasaj Mihai Bravu, Foto: Hotnews
Pasaj Mihai Bravu, Foto: Hotnews

Primaria Capitalei a finalizat lucrarile si la cel de-al doilea pod care compune pasajul suprateran de la Mihai Bravu, acesta fiind dat in folosinta incepand de marti. Primul pod a fost finalizat si deschis circulatiei pe 1 iulie 2014. Municipalitatea a platit pentru pasajul de la Mihai Bravu circa 180 milioane lei. Lucrarea a inceput in 2010 si trebuia finalizata in vara anului 2012, insa contractul cu primul constructor a fost reziliat fiindca firma a intrat in insolventa, iar municipalitatea a facut o noua licitatie pentru finalizarea lucrarii.

„Suntem multumiti ca in cinci luni fara doua zile cel de-al dilea pod nu numai ca a luat nastere dar s-a si terminat. Mai avem de terminat bretel;ele de sub pod. Deja circulatia incepe sa se deblocheze pe bulevardul Tineretului pentru ca breteaua de acolo este gata. Primul pod a fost gata in iulie. Daca ar merge asa la toate lucrarile, atunci cred ca lucrurile ar fi foarte bune. Odata cu darea in folosinta a acestui pod, pe inelul de circulatie se scurteaza traseul pe care automobilistii il au de facut. Soferii nu mai stau la o serie intreaga de stopuri. Intrarea si iesirea din cartierul Berceni, care are un numar destul de mare de locuitori, se face mult mai usor, iar dimineata si dupa-amiaza sa nu mai creeze in aval si in amonte cozile acelea imense. Urmeaza sa facem pasajul de la Piata Sudului astfel incat deschiderea catre Nitu Vasile si Soseaua Berceni se va face mult mai usor. Isi pastreaza logica si podul de la Nicolae Grigorescu care este in facere. Acesta va facilita iesirea in Soseaua Vitan si acesta va fi un drum ocolitor fata de centrul Capitalei”, a declarat primarul Capitalei, Sorin Oprescu, la inaugurare.

Potrivit municipalitatii, pasajul Mihai Bravu rezolva traversarea a doua puncte esentiale: Splaiul Unirii si Dambovita pe de-o parte, iar pe de cealalta parte, intersectia Mihai Bravu cu Calea Vacaresti, realizand continuitatea traficului, in corelare cu viitorul pasaj subteran de la Piata Sudului.

Info plus Pasajul Mihai Bravu

Pasajul suprateran de la Mihai Bravu este alcatuit din doua poduri supraterane paralele pe directia Inelului Principal de Circulatie (Soseaua Mihai Bravu, Calea Vacaresti), de cate 2 benzi de circulatie pentru fiecare sens.

Primul pod (Calea Vacaresti-Mihai Bravu) are o lungime de 675,40 m , iar cel de-al doilea pod 687,70 m ( Mihai Bravu-Calea Vacaresti). Latimea celor doua poduri este de 7,80 m .

Cele doua pasaje rutiere vor supratraversa Splaiul Unirii/Raul Dambovita, precum si intersectia Prelungirea Soselei Mihai Bravu cu Calea Vacarestilor:

De asemenea, prin acest proiect se vor reconfigura intersectiile tronsonului Inelului Principal de circulatie cu Splaiul Unirii, precum si cu Calea Vacarestilor, cu asigurarea realizarii relatiilor de stanga dintre cele doua artere de circulatie in conditii de siguranta si confort.

Ambele poduri trebuiau terminate in vara anului 2012, insa contractul cu primul constructor a fost reziliat fiindca firma a intrat in insolventa. Pentru cele doua pasaje municipalitatea plateste circa 180 milioane lei.

Lucrarile la Pasajul Mihai Bravu – Splaiul Unirii au fost reluate in luna septembrie 2013, dupa ce s-a desemnat un nou constructor – firma Astaldi – valoarea contractului pentru terminarea pasajului fiind de 155 milioane lei. Lucrarile la pasaj au fost oprite in vara anului 2012, de atunci lucrarea fiind un cosmar pentru soferii care tranziteaza zona. Contactul cu firma Romstrade, constructorul care a castigat in 2010 licitatia pentru construirea pasajului, a fost reziliat automat deoarece compania a intrat in insolventa in decembrie anul trecut. Potrivit primarului general, municipalitatea a platit catre Romstrade, pentru lucrarile executate, circa 30 milioane lei. Romstrade trebuia sa termine pasajul pentru circa 120 milioane lei, in vara anului 2012. In urma licitatiei din vara anului 2014, pasajul este mai scump cu 30 de milioane de lei, la care se adauga cele 30 milioane de lei platite catre Romstrade.

Reabilitarea podului vechi peste Dambovita

Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat anul acesta cheltuirea sumei de 5,4 milioane de euro pentru consolidarea si modernizarea podului peste Dambovita de pe Soseaua Mihai Bravu, care se afla sub pasajul suprteran Mihai Bravu. Podul, dupa ce va fi consolidat, va fi dedicat doar circulatiei rutiere, urmand sa se desfiinteze trotuarele. Pietonii vor putea circula pe doua pasarele ce vor fi amplasate de-a stanga si de-a dreapta podului. Tot pe aceste pasarele vor fi trasate si pistele pentru biciclisti.

„Podul Mihai Bravu este amplasat peste raul Dambovita, la intersectia dintre Sos. Mihai Bravu si Splaiul Unirii, in zona adiacenta Caii Vacaresti. Podul existent este o lucrare construita in anul 1987, avand 26 ani de exploatare, asigurand actualmente circulatia tramvaiului, care se va pastra si dupa executia pasajului nou, circulatia rutiera pe 2 ori 3 fire de circulatie, doua trotuare pietonale. Asupra lucrarii existente nu s-au efectuat reparatii majore, operandu-se unele interventii cu ocazia modernizarii liniei de tramvai pe pod”, motiveaza reprezentantii municipalitatii nevoia de consolidare a podului.

Lucrarile vor dura 12 luni, iar dupa finalizarea acestora circulatia pietonala va fi scoasa de pe pod pentru a creste spatiul destinat masinilor.

FOTOGALERIE Pasajul Mihai Bravu la inaugurare

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro