Sari direct la conținut

Goldman Sachs cumpără pachetul majoritar de acțiuni la firma care organizează turneul „Eras Tour” al lui Taylor Swift

HotNews.ro
Taylor Swift în concert la New York, Foto: Shutterstock
Taylor Swift în concert la New York, Foto: Shutterstock

Goldman Sachs a încheiat un acord pentru achiziționarea unui pachet majoritar de acțiuni la TAIT, compania care organizează turneul „Eras Tour” al lui Taylor Swift.

Anunțul a fost făcut de reprezentanții TAIT, companie care a lucrat cu unii dintre cei mai influenți artiști, mărci și instituții din lume.

Adam Davis, Chief Executive Officer al TAIT, a declarat: „TAIT a colaborat cu clienți din întreaga lume pentru a crea experiențe live extraordinare. În timp ce suntem atenți la viitorul nostru – unde lumea digitală și cea fizică se îmbină perfect în evenimente personalizate, suntem încântați să colaborăm cu Goldman Sachs. Această colaborare va debloca noi ocazii și va consolida poziția noastră ca lider în industrie. Rețeaua și expertiza Goldman Sachs ne vor permite să creștem amprenta noastră pe plan global, să stimulăm inovația și să lansăm noi tehnologii.”

Oricum ai judeca-o pe Taylor Swift și impactul ei, el există, cum scria HotNews în februarie. The Eras Tour, de exemplu, cu încasări de peste 1 miliard de euro, este turneul cu cele mai mari încasări din istorie. Este și primul care ajunge la miliard. Doar biletele au costat în medie 230 de euro, iar la resale prețurile au fost de câteva ori mai mari.

Compania QuestionPro a estimat că, în medie, fanii cheltuie circa 1.230 de euro ca să ajungă la concerte. Aceeași firmă susține că The Eras Tour ar ajunge să genereze peste 4,6 miliarde de euro (50 de țări din lume au PIB-ul mai mic de atât).

Banca Centrală a SUA și Moody’s, foarte atenți la turneul celebrei cântărețe

Turneul lui Swift, constând din 52 de date în SUA și 131 de spectacole la nivel global, este pe cale să devină cel mai mare din istorie. Se estimează că vânzările de bilete vor încasa peste 1 miliard de dolari și are potențialul de a genera cheltuieli de consum uimitoare de 4,6 miliarde de dolari numai în Statele Unite, ceea ce a făcut ca Swift să atragă atenția FED și să-i câștige o funcție în cea mai recentă ediție a Beige Book.

Noua normalitate post-pandemie, definită de consumatorii care acordă prioritate divertismentului, a creat furtuna perfectă pentru cursa istorică a lui Swift – „munca la distanță a creat flexibilitatea de a călători pentru evenimente și spectacole”, scrie într-un raport agenția de rating Moody’s.

Economia crește uluitor atunci când un spectacol al lui Taylor Swift ajunge într-un oraș. Restaurantele și barurile, sunt martorii unei creșteri a vânzărilor, deoarece participanții la concert caută locuri unde să ia masa și să se relaxeze înainte și după spectacol. Industria locală de transport profită, de asemenea, de beneficiile concertului cu taxiurile, serviciile de ride-sharing și cu transportul public, care înregistrează o cerere crescută pe măsură ce fanii călătoresc spre și dinspre locul concertului și, poate cel mai important, sectorul ospitalității se confruntă cu o creștere a activității datorită afluxului de spectatori din apropiere și de departe, creând o creștere a ratei de ocupare a hotelurilor, pe măsură ce fanii caută cazare pe durata șederii lor.

O privire asupra datelor ilustrează cu ușurință efectul menționat mai sus – a celor 69 de piețe în care Moody’s Analytics CRE urmărește prețurile de cazare în orașele care au inclus concerte din cadrul turneului Eras; scumpirile au fost de 15% în unele piețe.

Implicațiile economice fac să se înțeleagă ușor de ce oficialii guvernamentali din mai multe țări, cum ar fi Canada, Chile sau Ungaria le-au solicitat cântăreței să includă țările lor în cadrul turneului, mai scrie Moody’s.

INTERVIURILE HotNews.ro