Guvernul britanic a dezvăluit cât a costat ceremonia de încoronare a regelui Charles
Încoronarea regelui Charles al III-lea și a reginei Camilla de anul trecut a costat 72 de milioane de lire sterline și a prezentat Marea Britanie în fața a milioane de oameni din întreaga lume, a anunțat joi un raport al guvernului de la Londra, citat de Reuters.
Charles și Camilla au fost încoronați pe 6 mai 2023, în cel mai mare eveniment ceremonial al Marii Britanii din ultimele șapte decenii, o demonstrație largă de fast și splendoare desfășurată în fața a 100 de lideri mondiali și a unui public global de milioane de telespectatori.
În raportul său anual, Departamentul pentru Cultură, Media și Sport (DCMS), care a avut responsabilitatea organizării încoronării, a declarat că evenimentul a costat 50,3 milioane de lire sterline (63,6 milioane de dolari) pentru organizare, plus alte 21,7 milioane de lire pentru costuri legate de asigurarea ordinii publice.
Spre comparație, se estimează că funeraliile reginei Elisabeta a II-a și evenimentele conexe din 2022 au costat 162 de milioane de lire sterline.
Încoronarea regelui Charles al III-lea, descrisă de guvern ca „un moment unic într-o generație”
Monarhia britanică a punctat că încoronarea lui Charles a fost mai restrânsă decât cele ale predecesorilor săi, inclusiv cea a mamei sale, pentru a reflecta o eră mai modernă și pentru a recunoaște că evenimentul a avut loc într-o perioadă dificilă din punct de vedere financiar pentru mulți oameni.
La momentul respectiv, criticii au susținut că a fost greșit să se cheltuiască sume mari în contextul unei crize accentuate a costului de trai, însă Palatul Buckingham și organizatorii au prezis că evenimentul va aduce un impuls economic pentru Marea Britanie.
DCMS a declarat că a fost „un moment unic într-o generație, care a oferit întregii țări ocazia de a se reuni în celebrare și a reprezentat o oportunitate unică de a celebra și consolida identitatea națională și de a prezenta Regatul Unit lumii”.
Departamentul a adăugat că evenimentul a generat peste 100.000 de articole în mass-media și a ajuns la un public global estimat la 2 miliarde de persoane din 125 de țări.