Sari direct la conținut

Haos în trafic pe Șos. Colentina din cauza restricțiilor pentru Pasajul Doamna Ghica / Călătorii s-au înghesuit în autobuzele care au înlocuit tramvaiul 21

HotNews.ro
Trafic blocat Colentina - 4, Foto: Hotnews
Trafic blocat Colentina - 4, Foto: Hotnews

Traficul pe Șoseaua Colentina a fost blocat vineri dimineață din cauza restricțiilor pentru montarea tablierului la Pasajul Doamna Ghica, în zona intersecției, pe sensul spre Obor, trei benzi de circulație fiind închise, iar traficul a fost deviat pe linia de tramvai. Coada s-a întins până la ieșirea din București.

Nici cei care au ales să folosească transportul public nu au fost cu mult mai norocoși. Fiindcă a fost oprită și circulația tramvaiului 21, oamenii s-au înghesuit în autobuzele puse la dispoziție, însă acestea au stat blocate în trafic pe segmentul unde mașinile au intrat pe linia de tramvai, astfel că durata călătoriei între intrarea în București și Obor s-a dublat în cel mai bun caz.

În stația Sportului, înainte de intersecția Șoseaua Colentina cu Șoseaua Fundeni, zeci de oameni așteaptă mașina. Autobuzele vin la câteva minute sau chiar din minut în minut, fiindcă sunt și liniile din Voluntari, dar sunt aproape pline. Oamenii așteaptă două-trei autobuze ca să poată urca. Unii așteaptă tramvaiul, nu știau că nu mai circulă.

În autobuz este așa de aglomerat că nici nu te poți mișca. Oamenii se întreabă cât durează și își varsă amarul.

”Sunt nesimțiți, cum să stăm așa câteva luni”, spune o femeie nemulțumită.

”Măcar să termine în martie, dar lucrează de câțiva ani la pasaj, nu mai am încredere. O să stăm așa până la sfântul așteaptă”, spune o altă femeie.

Autobuzele merg pe linia tramvaiului, separată de restul traficului, până aproape de intersecția cu Doamna Ghica, apoi intră și mașinile și se blochează. Cei câțiva metri se parcurg în 10-15 minute.

Chiar și așa, cu autobuzul este ceva mai bine, fiindcă cei care au venit cu mașina, au stat la coadă pornind de la intrarea în oraș.

După intersecția cu Doamna Ghica se circulă normal, însă cei care merg cu transportul în comun trebuie să coboare la Obor și să aștepte tramvaiul 21, care acum vine mult mai rar, ca să poată ajunge în centru. Linia 621, care înlocuiește tramvaiul pe Colentina, merge până la Obor.

Potrivit datelor transmise de Primăria Capitalei restricțiile pentru perioada 11.11.2022 -10.01.2023 sunt:

  • Blocarea totală a părții carosabile a Sos. Colentina sens spre Obor în intersecția cu Str. Doamna Ghica începând cu 11.11.2022, ora 04:00;
  • Blocare banda 2 bretea Doamna Ghica între Sos Colentina și intrarea pe rampa Petricani;
  • Blocare banda 2 bretea Doamna Ghica între intrarea pe rampă Petricani și Sos Colentina;
  • Întrerupere circulație tramvai pe Sos Colentina, pe ambele sensuri (valabil până pe 21.03.2023);
  • Asigurare trafic auto pe Sos Colentina sens spre Obor pe trei benzi: una de dreapta spre Bvd Lacul Tei și două înainte, spre Obor, pe ampriza liniilor de tramvai;
  • Utilizarea stației de tramvai ca stație comună a STB pentru autobuzele ce vor prelua traficul de călători;

Noul traseu al liniei 21 este următorul:

  • terminal Piaţa Sf. Gheorghe, Strada Sfântul Gheorghe, Strada Lipscani, Calea Moşilor, Şoseaua Colentina, Strada Ziduri Moşi, Şoseaua Pantelimon, Strada Baicului, terminal Baicului, cu întoarcere pe Strada Baicului, Bulevardul Gării Obor, Bulevardul Ferdinand I, Strada Ziduri Moşi, Şoseaua Colentina, Calea Moşilor, Strada Cavafii Vechi, Strada Băniei, Strada Sfântul Gheorghe, terminalul Piaţa Sf. Gheorghe.

Pe porţiunea rămasă neacoperită pe Şoseaua Colentina, în locul liniei 21, călătorii vor putea utiliza linia navetă 621, care îi va prelua de la Bucur Obor circulând pe linia de tramvai până la Pasaj Colentina (vechiul capăt al tramvaiului) şi retur.

Totodată, pe traseul comun, pot fi utilizate şi autobuzele operatorului STV SA (liniile 409, 411, 412, 413, 417, 467, 468), cu aceleaşi titluri de călătorie.

Pe sensul de ieşire din Bucureşti, autobuzele liniilor 143, 182, 243, 282, 382, 409, 411, 412, 413, 417, 467, 468, 621, 667, N103 şi N108, în zona Pasajului Doamna Ghica (după intersecţia cu Strada Teiul Doamnei) vor circula pe partea carosabilă, după care vor reveni pe traseul actual (pe Şoseaua Colentina circulând pe calea de rulare, cu excepţia liniilor 667, 182 şi 282). În zona lucrărilor, autobuzele vor efectua staţiile la bordură.

Pe sensul spre Bucur Obor, în zona lucrărilor la Pasaj, autobuzele liniilor 182, 282, 382, 667, N103 şi N108 vor circula pe Şoseaua Colentina comun cu traficul rutier general, pe calea de rulare a tramvaielor, între Parcul Plumbuita şi Strada Teiul Doamnei şi vor efectua staţia „Doamna Ghica” la peronul de tramvai.

Linia 243 va circula, pe sensul spre cartierul Berceni, pe Bulevardul Lacul Tei, până la intersecţia cu Strada Teiul Doamnei, apoi pe Strada Teiul Doamnei, Şoseaua Colentina şi continuând pe Strada Doamna Ghica. Linia 282 va urma acelaşi traseu în zona respectivă, dar după zona şantierului va continua pe Şoseaua Colentina, pentru virajul pe Strada Maior Băcilă.

Liniile 143 (pe sens Bucur Obor) şi 243 (pe sens CFR Constanţa) vor circula deviat, de la intersecţia Strada Doamna Ghica/ Strada Heliade între Vii, pe Strada Heliade între Vii, Şoseaua Electronicii, Strada Baicului, Bulevardul Gării Obor, Bulevardul Ferdinand I, apoi, pe Şoseaua Pantelimon şi Strada Ziduri Moşi, de unde autobuzele liniei 143 merg spre terminalul Bucur Obor, iar cele ale liniei 243 se deplasează pe Şoseaua Colentina, Strada Teiul Doamnei, Bulevardul Lacul Tei, Şoseaua Petricani, apoi pe traseul actual.

Linia N103 va funcţiona pe sensul către „Institutul Oncologic” pe un traseu modificat, de la intersecţia Bulevardul Lacul Tei/ Strada Teiul Doamnei, pe Strada Teiul Doamnei, apoi pe Şoseaua Colentina şi traseul actual.

Despre pasajul de la Doamna Ghica

Pasajul de la Doamna Ghica nu va fi gata la finalul acestui an, ci abia în august 2023, a declarat primarul general, Nicușor Dan, pentru HotNews.ro. Lucrările la pasajul de la Doamna Ghica au început în 2018 și aveau termen de finalizare mai 2020, dar acest termen a tot fost amânat și de fostul primar Gabriela Firea și de actualul primar, Nicușor Dan, până am ajuns aici.

  • ”Doamna Ghica a fost un experiment nefericit, o aventură, pentru că s-au început niște lucrări în condițiile în care conturile Primăriei erau blocate, nimeni nu mai voia să lucreze cu Primăria și Compania Municipală și rezultatul l-am văzut.
  • A început o lucrare care a dereglat traficul din toată zona, fără să existe nicio perspectivă financiară despre cum să fie făcute plățile. Și tot blocajul ăsta financiar s-a dus într-un blocaj al lucrărilor.
  • Noi, ca să câștigăm timp, am lăsat compania TCM, Trustul de Clădiri Metropolitane, să facă lucrările pentru achiziția de structuri metalice, așa numitul tablier.
  • A făcut trei licitații la care n-a venit nimeni pentru că prețul era corect, dar nimeni nu mai avea încredere să vină să lucreze cu Primăria.
  • Acum lucrurile sunt cu o oarecare întârziere de două luni, deci sunt relativ în grafic, în sensul că undeva în martie o să avem structura metalică instalată și după aia ce o să mai dureze patru, cinci luni până când o să avem podul”, a declarat Nicușor Dan la interviurile HotNew LIVE.

Primarul spune că pasajul a avut și probleme de proiectare, lucrările fiind făcute de o altă companie municipală – Compania de Dezvoltare Durabilă – care nu avea experiența necesară.

Lucrările la pasaj sunt executate de Trustul de Clădiri Metropolitane, iar tablierul metalic este fabricat în Italia.

Structura pasajului și rampele au fost finalizate anul trecut, după aproape un an de blocaje, și a mai rămas de executat doar tablierul metalic, adică structura metalică a podului. După două tentative eșuate, la începutul acestui an, în ianuarie, municipalitatea a reușit să finalizeze licitația pentru tablier.

Contractul a fost atribuit firmei Scandiuzzi din Italia, valoarea contractului fiind de 21,8 milioane lei, iar termenul de livrare de șapte luni și jumătate de la semnarea contractului. Dar nici acest termen nu a fost respectat, fiind o întârziere de câteva săptămâni din cauză că municipalitatea a avut iar conturile blocate.

Primele bucăți ale tablierului au ajuns pe șantier pe 3 septembrie.

Lucrările la pasajul de la Doamna Ghica au început în 2018 și aveau termen de finalizare mai 2020. Primarul Nicușor Dan a promis că pasajul va fi gata la finalul acestui an.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro