Sari direct la conținut

HARTA INTERACTIVA Patru oferte au fost depuse pentru realizarea Autostrazii de Centura Sud a Bucurestiului si pentru operarea autostrazilor A1 si A2. Vezi pe unde trece viitoarea autostrada si cate parcari si noduri rutiere va avea

HotNews.ro
Autostrada in Romania, Foto: Hotnews
Autostrada in Romania, Foto: Hotnews

Asocierile Strabag (Austria) – Vinci (Franta) – Aktor (Grecia), Astaldi (Italia) – Euro Construct Trading (Romania), Tehnostrade – Spedition UMB (ambele Romania) si Impregilo Spa – Salini SpA (Italia) au depus oferte pentru contractul de concesiune privind realizarea a 48 de km din Autostrada de centura Sud a Capitalei si intretinerea si operarea autostrazilor A1 Bucuresti – Pitesti si A2 Bucuresti – Constanta. Contractul de concesiune este pe 30 de ani si presupune o investitie de circa 2 miliarde de euro, iar in schimbul realizarii investitiei, compania castigatoare a contractului va percepe taxa pentru folosirea celor trei autostrazi. Trei dintre asocierile care au depus oferte pentru autostrada de Centura Sud – Vinci-Aktor-Strabag, UMB-Tehnostrade si Impregilo-Salini – au depus oferte si pentru concesiunea autostrazii Comarnic-Brasov.

  • HotNews.ro va prezinta o Harta Interactiva cu viitoarea autostrada de centura Sud a Bucurestiului – pe unde trece, cate noduri si cate parcari va avea

Potrivit CNADNR, pentru realizarea in concesiune a autostrazii de Centura Sud a Capitalei si operarea si intretinerea autostrazilor A1 si A2 au fost primite patru oferte:

  • Asocierea StraViA Sud, la care membri asociere sunt STRABAG SE si VINCI S.A / VINCI Construction Grands Projects / VINCI Construction Terrassement / AKTOR S.A / AKTOR Concessions S.A. – Lider asociere: STRABAG AG
  • Asocierea formata din ASTALDI CONCESSIONI S.R.L. / ASTALDI S.p.A / A4 si HOLDING S.p.A / S.C. EURO CONSTRUCT TRADING 98 S.R.L. / S.C. ASTALROM S.A.
  • Asocierea  S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. si S.C. SPEDITION UMB S.R.L.
  • Asocierea IMPREGILO S. p.A si SALINI S.p.A.

Investitie de 2 miliarde de euro pe o perioada de 30 de ani

Contractul, potrivit documentatiei descriptive publicate pe siteul electronic de licitatii publice, prevede concesionarea pe 30 de ani a realizarii autostrazii Centura Sud a Municipiului Bucuresti (A0 dupa cum mai este cunoscuta), dar si operarea si intretinerea Autostrazilor A1 Bucuresti – Pitesti si A2 Bucuresti – Constanta.

Valoarea investitiei este estimata de CNADNR la peste 9 miliarde de lei (aproximativ 2 miliarde de euro).

Noua autostrada care va ocoli Capitala pe la Sud va avea o lungime de 48 de kilometri, 36 de lucrari de arta – poduri si pasaje – si 5 noduri rutiere: cate un nod rutier de tip „trefla” cu autostrazile A1 si A2 si trei noduri rutiere de tip „trompeta” sau „trefla” cu DN4 Bucuresti – Oltenita, DN5 Bucuresti – Giurgiu si DN6 Bucuresti – Alexandria.

Totodata, vor fi realizate 16 intersectii denivelate fara acces la autostrada.

Potrivit documentatiei descriptive, Concesionarul care va castiga contractul se va obliga:

  • sa obtina finantarea pentru realizarea constructiei
  • sa proiecteze si sa elaboreze documentatiile necesare obtinerii autorizatiilor si avizelor pentru executia lucrarilor;
  • sa realizeze lucrarile de constructie a Autostrazii de Centura Sud a Municipiului Bucuresti;
  • sa reabiliteze si sa doteze cu echipamente specifice (inclusiv statii de taxare si sisteme ITS) A1 si A2
  • sa opereze si sa intretina toate cele trei autostrazi.
  • sa colecteze tarifele de utilizare pe toate cele trei autostrazi

Urmeaza ca in perioada urmatoare statul roman sa analizeze cele patru oferte depuse, sa stabileasca cine se califica mai departe pentru etapa de dialog competitiv si, apoi, sa stabileasca un castigator pentru concesionarea realizarea autostrazii A0 si operarea autostrazilor A1 si A2.

Perioada de 30 de ani din contractul de concesiune prevede si perioada de proiectare si constructie a noii autostrazi A0, insa nu se specifica exact cat va dura aceasta etapa.

Concesionarul va incasa taxa pentru folosirea autostrazilor A1, A2 si de centura Sud a Capitalei

Asocierea care va castiga contractul de concesiune si va realiza investitia va avea dreptul prin contract sa perceapa si sa incaseze taxe de folosire pentru cele trei autostrazi – A1, A0 si A2.

documente

Documentatie descriptiva – A Bucuresti SUD

(28 Feb 2013) PDF, 780KB

In cadrul documentatiei descriptive de pe site-ul de achizitii publice, se precizeaza ca „Autoritatea publica recunoaste ofertantului dreptul de a-si recupera investitia si de a obtine un profit rezonabil. Modalitatile efective si durata acestui proces vor fi cuprinse in contractul de concesiune. Ele presupun o eveluare a surselor potentiale de venit si a costurilor contractului”.

Totodata, se spune ca „Concesionarul poate incasa venituri din tarife de utilizare a autostrazii (taxa de autostrada), in cadrul unor plafoane/marje stabilite prin contract”.

Chiar daca autostrada va fi facuta de catre concesionar, in documentele citate se precizeaza ca „autostrada este proprietate publica, data in concesiune firmei constructoare pe perioada contractului. La finalul perioadei de concesiune, Compania de proiect va transfera, cu titlu gratuit, bunul public autoritatilor romane”.

Potrivit calculelor CNADNR, „in varianta cu tarif de utilizare, traficul pe noul tronson de autostrada va fi de 66,67% din traficul in situatia in care soferii nu ar trebui sa plateasca taxa de utilizare”.

Tot in documentatia descriptiva se fac estimari privind Media Zilnica Anuala (MZA) a traficului pe cele trei autostrazi. Spre exemplu, pentru noua autostrada de Centura SUD se estimeaza ca in 2015 MZA va fi de 4.000-5.000 de vehicule, iar pana in 2045 aceasta va ajunge intre 9.000-21.000 de vehicule pe cele patru sectoare diferite pe care a fost impartita autostrada.

Trafic MZA pe sectoarele Autostrazii de centura Sud

Trafic MZA pe sectoarele Autostrazii de centura Sud

Foto: Hotnews

Vezi tabelul alaturat (Autostrada de Centura Sud a fost impartita in patru sectoare – sectoarele 4,5,6 si 7 din totalul de 14 sectoare in care a fost impartit intreg proiectul A1-A0-A2)

Autostrada de Centura SUD – Bucuresti – Date tehnice

  • Lungime: 48 Km
  • Parte carosabila: 2 X (2 X 3,75 m)
  • Noduri rutiere: 2 tip „trefla” cu autostrazile A1 si A2 / 3 tip „trompeta” sau „trefla” cu DN4, DN5 si DN6
  • Viteza de proiectare: 120 km/h si 140 km/h
  • Parcari: 5 parcari de scurta durata, si doua puncte de intretinere
  • Poduri, pasaje si viaducte: 36
  • Alte lucrari: 16 intersectii denivelate fara acces la autostrada
  • Benzi de stationare de urgenta: 2 X 2,50 m
  • Zona mediana impermeabilizata: 3,00 m

Guvernul intentioneaza sa modifice regimul concesiunilor: „Statul plateste diferenta intre ceea ce au calculat investitorii ca trebuie sa obtina ca si incasari si ceea ce eventual nu incaseaza”

Cu toate acestea, potrivit unor surse guvernamentale citate miercuri de catre agentia Mediafax, guvernul intentioneaza sa aduca modificari regimului actual al concesiunii de autostrazi, astfel incat concesionarul sa poata primi bani de la buget in situatia in care nu-si recupereaza investitia din taxa de autostrada.

„Guvernul va discuta o solutie legislativa in ceea ce priveste concesiunea. Concesiunea se face din banii investitorilor, cu taxa pe autostrazi, insa statul roman trebuie sa se oblige ca plateste diferenta intre ceea ce au calculat investitorii ca trebuie sa obtina ca si incasari si ceea ce eventual nu incaseaza. Altfel, nu vrea nimeni sa faca concesiune, iar astazi vrem proiectul Comarnic-Brasov, apoi va fi Pitesti-Craiova”, au afirmat sursele, citate de Mediafax.

Trei dintre constructorii interesati de Autostrada de Centura Sud, s-au inscris si in cursa pentru Autostrada Comarnic-Brasov

Miercuri s-au aflat si constructorii interesati de realizarea tot in concesiune a autostrazii Comarnic – Brasov. Pentru constructia si operarea a celor 58 de kilometri de autostrada pe Valea Prahovei s-au inscris si trei dintre asocierile care au intrat in cursa pentru realizarea autostrazii de Centura Sud a Bucurestiului.

Astfel, asocierile Vinci-Aktor-Strabag, UMB-Tehnostrade si Impregilo-Selini au depus oferte si pentru realizarea autostrazii Comarnic – Brasov.

Mai multe detalii aici: HARTA INTERACTIVA Patru firme si asocieri din Romania, Europa si China au depus oferte pentru realizarea in concesiune a autostrazii Comarnic – Brasov. Vezi traseul viitoarei autostrazi

––

Harta Interactiva – Traseul Autostrazii de Centura Sud a Capitalei

  • Da click pe harta pe traseul autostrazii si pe celelalte elemente (parcari, noduri rutiere) pentru a afla mai multe detalii
  • Da zoom pe harta pentru a vedea traseul mai indeaproape
  • Apasa butonul Legend pentru a consulta leganda hartii

Vezi harta mare in ArcGIS.com

Harta de baza ©OpenStreetMapcontributors, CC-BY-SA este oferita prin intermediul serviciului de cloud ArcGIS.com, serviciu oferit de ESRI.

*NOTA:Traseul autostrazii a fost realizat dupa planurile prezentate de catre CNADNR in documentatia descriptiva publicata in cadrul licitatiei. Avand in vedere ca un traseu mai exact nu a fost publicat si ca, dupa semnarea contractului, acesta poate fi modificat de catre concesionar, traseul evidentiat pe harta reprezinta un model orientativ la scara mare pentru viitoarea Autostrada de Centura Sud a Capitalei

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro