Sari direct la conținut

„Hoarde” de turiști, interceptate de poliție, în războiul declarat de către o vedetă de pe TikTok stațiunilor de schi din Italia

HotNews.ro
„Hoarde” de turiști, interceptate de poliție, în războiul declarat de către o vedetă de pe TikTok stațiunilor de schi din Italia
Oameni care se urcă în autobuze după o zi petrecută în mica stațiune de schi Roccaraso, pe 2 februarie 2025, în Italia. Autoritățile locale au limitat numărul acestora după ce peste 200 de autobuze cu 10.000 de turiști au apărut la sfârșitul săptămânii trecute în urma unui apel al vedetei de pe TikTok, Rita De Crescenzo. FOTO: Emanuele VALERI / AFP / Profimedia

Războiul dintre o influenceriță de pe rețeaua de socializare TikTok și stațiunile de schi italiene a escaladat după ce aceasta i-a îndemnat pe cei două milioane de urmăritori ai ei să „invadeze” o populară destinație turistică din Peninsulă, în contextul în care vedeta a fost acuzată că a provocat anterior haos într-o altă stațiune, a relatat marți CNN.

Autobuzele pline cu turiști au fost oprite de poliție înainte de a părăsi duminică orașul Napoli din Italia, în urma apelului lansat de Rita De Crescenzo – o vedetă de pe TikTok al cărei puternic accent napolitan și aspect ciudat au făcut-o îndrăgită de legiunile de fani locali de pe rețelele de socializare.

Mulțimea se îndrepta spre Ovindoli, un mic oraș de schi din centrul Italiei, când a fost interceptată de polițiști în încercarea de a preveni repetarea scenelor din urmă cu două săptămâni, când stațiunea Roccaraso din apropiere a fost „luată cu asalt” de 10.000 de vizitatori care s-au inspitat din postările online ale Ritei De Crescenzo.

Schiorii, dintre care mulți nu erau obișnuiți cu regulile de pe pârtie, au fost acuzați că au lăsat munți de gunoaie în Roccaraso, au făcut grătare pe pârtii și au îngreunat accesul la telescaune al schiorilor obișnuiți care au abonamente de sezon.

Rita De Crescenzo a respins acuzațiile potrivit cărora ea este de vină pentru haosul din Roccaraso, spunându-le urmăritorilor săi, al căror număr a crescut cu 100.000 după primul incident, că ar trebui să fie plătită pentru că le face publicitate gratuită stațiunilor. Ea i-a îndemnat apoi să se îndrepte spre Ovindoli.

Profitând de apelul influenceriței, mai multe agenții de turism napolitane au oferit bilete la prețuri de aproximativ 20 de dolari, oferta incluzând prânzul și abonamentele de schi. Alte agenții de turism au asigurat doar transportul.

Cu toate acestea, problemele au fost evitate, după ce poliția a intervenit în urma avertismentelor lansate de primarii din Roccaraso și Ovindoli, care au transmis clar că autobuzele cu turiști vor fi oprite la intrarea în stațiunile de schi, potrivit autorităților din Napoli.

De altfel, poliția napolitană a anunțat că a oprit mai multe autobuze care nu erau autorizate să intre în cele două stațiuni de schi. Două autocare au fost oprite din cauza absenței biletelor rezervate pentru stațiune, ceea ce înseamnă că nimeni de la bord nu avea permise de schi, a declarat un purtător de cuvânt al poliției napolitane pentru CNN.

Temperaturile ridicate care au topit cea mai mare parte a zăpezii, la altitudini mai mici, au contribuit, de asemenea, la împiedicarea a ceea ce se anunța a fi un alt weekend cu probleme în munți generate din cauza apelului de pe TikTok.

Armata și poliția, mobilizate

Angelo Ciminelli, primarul din Ovindoli, a declarat că, după ceea ce s-a întâmplat în Roccaraso în urmă cu două săptămâni, a anticipat asaltul din partea turiștilor. „Ne-am gândit să adoptăm aceste măsuri înainte de provocarea” de pe TikTok, a spus el. „Dar nu am avut de ales după ce ea și-a provocat adepții să vină aici”, a precizat edilul.

Zonele de schi din regiunea Abruzzo din centrul Italiei au fost întotdeauna alternative populare la călătoria spre nord, spre Alpi sau Dolomiți, dar Angelo Caruso, șeful provinciei, spune că nu și-a imaginat niciodată că social media va avea un astfel de impact.

Caruso a ordonat ca sute de ofițeri din domeniul aplicării legii și a solicitat sprijinul armatei italiene să stea de pază la diferite puncte de control din apropierea stațiunii montane, pentru a respinge pe oricine nu a rezervat un abonament de schi, o cazare la hotel sau nu locuiește acolo.

Trendul lansat pe TikTok, a spus Caruso, atrage „hoarde” de oameni care nu sunt interesați cu adevărat de schi, dar care doresc să posteze propria lor versiune a experienței pe canalele lor de socializare, ceea ce de multe ori strică experiența adevăraților pasionați de schi.

Faima Ritei De Crescenzo de pe TikTok a inspirat, de asemenea, o serie de alți napolitani să își încerce norocul ca influenceri. Acest lucru a atras atenția Guardia di Finanza (poliția financiară) din Italia, care a anunțat că investighează o serie de agenții de turism care ar fi vândut abonamente și bilete de autobuz fără a raporta profiturile autorităților fiscale. Influencerii sunt, de asemenea, investigați pentru a se vedea dacă au obținut și ei bani fără a raporta câștigurile.

INTERVIURILE HotNews.ro