ÎCCJ: Înregistrările convorbirilor telefonice între salariați sau între salariați și angajator pot fi probe în litigiile de muncă
Proba cu înregistrarea unei convorbiri telefonice între un salariat şi un alt salariat sau reprezentant al angajatorului, solicitată într-un litigiu împotriva angajatorului, este admisibilă, a decis, luni, Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ), potrivit unui comunicat al instituției.
Decizia Înaltei Curți survine în urma unei solicitări a Curții de Apel București de dezlegare a unei chestiuni de drept.
„Dacă înregistrările audio ale unor convorbiri telefonice ale salariatului cu alţi salariaţi sau alţi reprezentanţi identificabili ai angajatorului, pe care salariatul le solicită ca probe în cadrul judecăţii în contradictoriu cu angajatorul, pot fi considerate mijloace de probă indiferent dacă persoana cu care salariatul a purtat conversaţia a fost sau nu încunoştinţată şi şi-a exprimat acordul pentru înregistrarea respectivei convorbiri?”, este chestiunea supusă analizei de către CAB.
Răspunsul instanței supreme a fost unul afirmativ astfel că înregistrările convorbirilor telefonice vor putea fi utilizate ca probe în cadrul litigiilor de muncă, chiar și în cazul în care un participant la convorbire nu a știut că este înregistrat.
„Proba cu înregistrarea unei convorbiri telefonice între un salariat şi un alt salariat sau reprezentant al angajatorului, solicitată într-un litigiu împotriva angajatorului, este admisibilă, chiar dacă înregistrarea a fost efectuată fără acordul şi/sau informarea prealabilă a interlocutorului, cu condiţia asigurării unui just echilibru între dreptul la probă, pe de o parte, şi dreptul la viaţa privată, pe de altă parte, în sensul că încuviinţarea probei trebuie să fie indispensabilă exerciţiului dreptului la probă şi strict proporţională cu acest scop. Obligatorie, potrivit dispoziţiilor art. 521 alin. (3) din Codul de procedură civilă. Pronunţată în şedinţă publică astăzi, 16 septembrie 2024″, potrivit site-ului instanței supreme.