In primul an de la lansare, aplicatia Civic Alert, prin care cetatenii pot transmite sesizari autoritatilor, a inregistrat 56.000 de utilizatori
In primul an de la lansare, aplicatia Civic Alert, prin care cetatenii pot transmite sesizari autoritatilor, despre ce ii nemultumeste in oras, a inregistrat 56.000 de utilizatori si circa 30.000 de sesizari trimise, potrivit initiatorilor proiectului. In clasamentul celor mai des raportate probleme se afla: parcarile abuzive, gropi in carosabil, gunoaie si masini abandonate, trotuar deteriorat, sau blocajele rutiere. Initiatorii proiectului spun ca in curand va fi lansat Air Alert, un proiect de masurare a calitatii aerului cu senzori mobili.
Din cele 30.000 de sesizari trimise prin intermediul aplicatiei Civic Alert, 1.301 dintre ele au fost rezolvate, iar marea lor majoritate – 20.537 – sunt in diverse stadii de evolutie la autoritati, potrivit initiatorilor proiectului.
Clasamentul celor mai des raportate probleme in primul an:
– 4.705 parcare abuziva
– 3.872 groapa
– 2.685 vehicul abandonat
– 2.175 deseuri abandonate
– 1.303 trotuar deteriorat
Potrivit unui comunicat de presa emis de initiatorii proiectului, cele mai multe alerte vin din Bucuresti: 16.481, urmat la mare distanta de Timisoara cu 1.538, Iasi cu 1.014, Cluj-Napoca cu 764 si Constanta cu 702.
Autoritatile care primesc cele mai multe sesizari sunt: Administratia Strazilor Bucuresti 2.738, Politia Locala a Municipiului Bucuresti Directia Control 1.107, Primaria Municipiului Bucuresti 1.006, Politia Locala Sector 1 963, Politia Locala Sector 2 882.
Autoritatile care au rezolvat cele mai multe sesizari sunt: Politia Locala Sector 2 – 164, Administratia Strazilor Bucuresti – 121, Primaria Municipiului Bucuresti -118, Primaria Municipiului Iasi – 67, Politia Locala Sector 1 – 55.
In urma sesizarilor trimise prin intermediul aplicatiei s-au astupat 82 de gropi,
s-au rezolvat 263 de cazuri de parcare abuziva, 116 de cazuri de deseuri abandonate, 99 de semafoare defecte, 68 de alerte despre taxiuri si 64 de vehicule abandonate.
„Un an de zile e abia inceputul cand vine vorba de simt civic. Dar sunt cateva semne incurajatoare: alertele semnalate sunt completate mai responsabil, raspunsurile de la autoritati contin numarul de identificare a cazului, au inceput sa coreleze e-mailurile cu cazurile transmise, chiar sa scada timpul de raspuns.Promisiunea Civic Alert este ca va pune pe masa autoritatilor sesizarile cetatenilor si le va urmari traiectoria. Ne dorim un raspuns pozitiv pentru toate alertele, insa stim ca nu va veni intotdeauna. Dar problemele raportate nu pot fi ignorate. Pana la urma trebuie gasita o solutie”, a declarat Vlad Cazan, director executiv Civic Alert, potrivit sursei citate.
Civic Alert este aplicatia de mobil gratuita care sesizeaza autoritatile administrative despre problemele pe care cetatenii le semnaleaza in spatiul public prin trei pasi simpli: fotografiere, geolocalizare pentru a inregistra adresa si selectarea categoriei in care se incadreaza problema semnalata.
Raportarea si gestionarea relatiei cu autoritatile se face mai departe prin intermediul Call Centerului, unde alertele sunt verificate. Pe baza lor sunt redactate si transmise sesizari oficiale catre autoritatea competenta si urmarite etapele parcurse.
Autoritatile primesc astfel, gratuit, informatii in timp real despre problemele de rezolvat din teren. Institutii publice din diverse localitati s-au aratat deja entuziasmate de acest instrument de comunicare, pentru ca faciliteaza o conectare mai buna cu cetatenii si o eficienta mai mare in solutionarea problemelor lor.
Civic Alert nu are culoare politica si nu este afiliata niciunei institutii publice, spun creatorii aplicatiei, si este o initiativa civica bazata pe tehnologie si crowdsourcing, aparuta din dorinta de a trai intr-un spatiu mai civilizat.
Aplicatia Civic Alert a fost lansata in varianta Beta pe 16 noiembrie 2015 si este in dezvoltare si optimizare.