India boicotează ciocolata și cafeaua din Turcia. Cum s-a ajuns la această măsură

Site-urile de comerț cu haine, dar și magazinele de cartier boicotează produsele turcești, de la ciocolată, cafea, gemuri și produse cosmetice până la îmbrăcăminte, pe fondul furiei crescute față de sprijinul acordat Pakistanului de către Turcia în conflictul din această lună dintre cele două state nucleare, scrie Reuters.
Președintele turc Recep Tayyip Erdogan și-a exprimat public solidaritatea cu Pakistanul, după ce India a efectuat lovituri militare ca răspuns la un atac comis de militanții islamiști în Kashmirul indian. Luptele au continuat timp de patru zile, până la declararea unui armistițiu.
Luni, Federația Distribuitorilor de Produse de Consum din Toată India (AICPDF), care aprovizionează 13 milioane de magazine alimentare de mici dimensiune, a anunțat lansarea unui „boicot total și pe termen nelimitat” al tuturor bunurilor de origine turcă, fapt care va afecta ciocolata, napolitanele, gemurile, biscuiții și produsele de îngrijire a pielii.
Site-urile indiene de modă deținute de Flipkart și de miliardarul Mukesh Ambani au eliminat numeroase mărci vestimentare turcești, potrivit a trei surse și a unei analize a paginilor acestora.
Site-ul de modă Myntra, a eliminat listele pentru firmele turcești precum Trendyol, LC Waikiki și producătorul de blugi Mavi, a declarat, pentru Reuters, o sursă direct implicată. O a doua sursă a afirmat că Myntra a eliminat firmele „în interes național”.
Site-ul de modă al Reliance, AJIO, a eliminat și el firmele turcești precum Trendyol, Koton și LC Waikiki din aplicația sa, iar multe dintre aceste produse apăreau ca epuizate luni. O sursă a menționat „interesele naționale” ca motiv.
India nu a impus oficial companiilor un boicot al produselor turcești, iar din totalul anual al importurilor din Turcia, în valoare de 2,7 miliarde de dolari, majoritatea sunt combustibili minerali și metale prețioase.
Totuși, un boicot din partea consumatorilor ar putea avea un impact semnificativ. AICPDF a transmis că interdicția va afecta produse alimentare în valoare de aproximativ 20 de miliarde de rupii (234 de milioane de dolari). Importurile de îmbrăcăminte au fost de 81 de milioane de dolari anul trecut, conform site-ului de referință Trading Economics.
Sukhvinder Singh Sukhu, ministrul-șef al statului Himachal Pradesh (una dintre cele mai importante regiuni producătoare de mere din India), a declarat că va solicita interzicerea importurilor de mere din Turcia, care s-au ridicat la aproximativ 60 de milioane de dolari anul trecut.
Mai mult, săptămâna trecută, Flipkart a anunțat că suspendă rezervările de zboruri, hoteluri și pachete turistice către Turcia „în solidaritate cu interesul național și suveranitatea Indiei”.
Cetățenii indieni au început să-și anuleze vacanțele în Turcia, iar guvernul de la New Delhi a anulat autorizația de securitate a companiei turcești Celebi, care oferă servicii de sprijin aeroportuar.