Sari direct la conținut

Insulele Solomon se confruntă cu cea mai gravă scurgere de petrol din istoria sa: Nu putem înota, nu putem pescui

Insulele Solomon se confruntă cu cea mai gravă scurgere de petrol din istoria sa: Nu putem înota, nu putem pescui

Locuitorii din Insulele Solomon se confruntă cu mari probleme după ce acum patru săptămâni din uriașul transportator sub pavilionul Hong Kong-ul MV Solomons Trader, care transporta 700 de tone de petrol, s-au scurs cel puțin 75 de tone de petrol, scrie The Guardian.

Acum apa este poluată iar peștii sunt morți. O pătură groasă de gudron acoperă suprafața apei și a plajelor.

Satele de pe coastă – Matanga, Vangu, Lavangu și Kangava – au fost cele mai afectate de scurgerea de petrol. Paul Neil, care locuiește în satul Lavungu, a declarat pentru Guardian că li s-a transmis copiilor să nu înoate în mare și că pescuitul a fost interzis. Fără să găsească propria lor hrană, sătenii sunt acum dependenți de livrările din capitala Honiara, la 150 de mile depărtare.

Stewart Seuika, a cărui familie trăiește aproape de Golful Kangava, a declarat că locuitorii au fost forțați să bea apă de ploaie după ce apa proaspătă colectată de la izvoarele de lângă țărm a fost contaminată cu petrol.

Pe lângă lipsa de hrană, unii localnici au raportat arsuri după ce au intrat în contact cu petrolul pe care încercau să-l curețe. Alții au acuzat probleme cu somnul din cauza mirosului.

Nemulțumirile cresc deoarece King Trader și asigurătorul acestuia din Coreea de Sud, Coreea P & I Club, nu se grăbesc să își asume responsabilitatea. În timp ce societatea de asigurări a angajat o companie de salvare pentru a recupera nava, cea mai mare parte a petrolului transportat rămâne la bord.

King Trader și Coreea P & I Club și-au cerut scuze, descriind situația drept „total inacceptabilă”. Într-o declarație, companiile au declarat că „deși chestiunile legate de răspundere nu sunt încă determinate … ne-am exprimat profundul regret”.

Supravegherea aeriană efectuată de Autoritatea Australiană pentru Siguranța Maritimă a înregistrat puține progrese în ceea ce privește oprirea scurgerii de petrol din navă. Experții spun că operațiunea de curățare ar putea dura luni de zile. Dar pentru rezidenții din Rennell și recifele lor prețioase, timpul este scurt.

În Golful Kavanga, locuitorii sunt nerăbdători să se reîntoarcă la normal și să se întoarcă în apă.

Dar purtătorul de cuvânt al OceansWatch, Lawrence Nodua, consideră că situația se va înrăutăți.

„Comunitățile din jurul golfului Lughu, cu un estimat 300 de persoane care locuiesc de-a lungul coastei, nu vor putea avea pește proaspăt pentru o perioadă necunoscută „, spune el.

„Este doar o chestiune de timp înainte ca petrolul să ajungă în zona de patrimoniu mondial.”

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro