Interzicerea TikTok în SUA, la Curtea Supremă. Judecătorii constituționali vor examina dacă este încălcat Primul Amendament
Curtea Supremă a Statelor Unite a acceptat miercuri să audieze argumentele prin care TikTok şi compania sa mamă ByteDance, cu sediul în China, vizează să blocheze o lege care o obligă pe aceasta din urmă să vândă aplicaţia de videouri scurte, sub pedeapsa interdicţiei, din motive de securitate naţională, informează agențiile AFP şi Reuters, citate de Agerpres.
Congresul american a adoptat în aprilie, cu o largă majoritate bipartizană, legea contra TikTok, ce vrea să prevină riscurile de spionaj şi de manipulare a utilizatorilor platformei de către autorităţile chineze.
TikTok a contestat în mod repetat că ar fi transmis informaţii guvernului de la Beijing şi a dat asigurări că ar refuza orice cerere eventuală în acest sens.
Apelul său împotriva acestei legi a fost respins pe 6 decembrie de Curtea Federală de Apel din Washington, care i-a respins pe 13 decembrie şi cererea de suspendare.
Curtea Supremă va dezbate pe 10 ianuarie
În schimb, Curtea Supremă a acceptat miercuri să se aplece asupra acestui dosar. Curtea Supremă nu a suspendat, aşa cum solicita TikTok, intrarea în vigoare a legii, prevăzută pe 19 ianuarie, dar a fixat dezbaterile pentru data de 10 ianuarie. Acestea se vor referi la chestiunea dacă legea respectivă încalcă Primul Amendament al Constituţiei americane, ce garantează libertatea de exprimare.
Legea urmează să intre în vigoare cu o zi înainte de inaugurarea noului preşedinte, Donald Trump.
Reţeaua socială mizează în mod vizibil pe simpatia republicanului, care a mărturisit luni că are o „slăbiciune” pentru TikTok. Potrivit presei, el s-a întâlnit în aceeaşi zi cu CEO-ul TikTok, Shou Zi Chew.
Luni, reţeaua socială a denunţat din nou, în sprijinul recursului său la Curtea Supremă, o „cenzură masivă”. „Estimările arată că legea ar cauza pierderi de peste un miliard de dolari în cifra de afaceri pentru micile întreprinderi de pe TikTok şi i-ar priva pe creatorii de conţinut de câştiguri de aproape 300 milioane de dolari”, afirmă TikTok.
Platforma are aproximativ 170 milioane de utilizatori în Statele Unite.