Sari direct la conținut

Jam Session Agency x Flip – Împreună am înțeles esența brandului

Smile Media
Jam Session Agency x Flip, Foto: Jam Session Agency
Jam Session Agency x Flip, Foto: Jam Session Agency

​Deși încă este un business nou, în aproape 4 ani de existență, marketplace-ul Flip.ro a crescut într-un ritm alert și cu planuri de extindere la nivel internațional. Ținta pentru următorii ani? Să devină liderul pieței de produse electronice recondiționate în Europa Centrală și de Est.

Ca orice business la început de drum, unele dintre cele mai importante aspecte sunt: găsirea unei echipe de creație puternice, talentate și pregătite pentru a crea campanii inovatoare alături de oameni care înțeleg nevoile business-ului și reușesc să facă diferența pentru a atrage clienți. Astfel au apărut în peisaj cei de la Jam Session Agency, o agenție de publicitate de tip challenger, în care creativitatea este pilonul principal de dezvoltare.

Și pentru a afla mai multe din culisele unei campanii de succes dar și cât de importantă este relația construită între brand și agenție, i-am scos la o cafea pe Mădălina Stănculescu, Chief Marketing Officer Flip, iar din partea Jam Session Agency: Amalia Jakab – Business Unit Leader, Cinzia Bunea – Account Manager, Alina Nechita – Group Creative Director și Valentin Suciu – Chief Creative Officer.

Dar să începem cu Mădălina!

1. Mădălina, cum v-ați cunoscut și ce vă leagă, ce vă apropie pe voi – Flip, de cei de la Jam? Ce înseamnă pentru Flip parteneriatul cu Jam Session Agency?

Mădălina Stănculescu: Deși nu lucrasem niciodată cu Jam, îi știam din industrie și din proiectele impresionante pe care le-au realizat cu alte brand-uri. Astfel, când am avut oportunitatea să lucrez direct cu ei, am fost extrem de încântată. Este foarte important să ai alături o agenție de creație care să își dorească să înțeleagă consumatorul, dar și business-ul, pentru a crea conținut captivant și de înaltă calitate. Colaborarea cu Jam Session este bazată pe încredere, comunicare și respect reciproc. Atunci când ambele părți lucrează în armonie și își unesc eforturile, rezultatele pot depăși așteptările și aduc contribuții semnificative la succesul pe termen lung al brandului.

2. Cum este pentru voi, Jam Session Agency, să colaborați cu o companie care are un obiect de activitate atât de specific precum Flip? Și, în acest context, cum vă asigurați că o campanie publicitară pe care o creați nu numai că atrage atenție, dar și generează impact și rezultate măsurabile pentru client?

Valentin Suciu: În general, ne place să lucrăm cu branduri inovatoare care își propun să schimbe normele și să redefinească industria în care activează. Credem foarte tare în promisiunea brandului și în principiile care stau la baza companiei. Începând cu mentalitatea de challenger în raport cu piața și categoria în care activează, și continuând cu energia și drive-ul specifice unui start-up, Flip ne inspiră să fim și noi cu un pas înaintea trendurilor și să căutăm mereu acel ceva care să facă diferența în orice acțiune de comunicare pe care o lansăm pentru ei.

Alina Nechita: Și din acest punct de vedere, „Nou e pe moment, smart e permanent” s-a transformat rapid, din tagline de brand, într-o mantră, care definește foarte bine relația client – agenție. Ne provocăm reciproc și constant să gândim smart în tot ceea ce facem: de la abordarea strategică, până la generarea de idei creative și utilizarea mediilor și canalelor inteligente în beneficiul nostru. Nu ne limităm doar la captarea atenției publicului, trebuie să generăm impact și rezultate măsurabile.

V.S.: Chiar și atunci când suntem „live”, încercăm să rămânem vigilenți: monitorizăm cu foarte multă atenție modul în care campaniile se desfășoară, ne adaptăm rapid în funcție de feedback-ul primit de la audiență și ajustăm sau amplificăm comunicarea în timp real astfel încât să ne asigurăm că răspundem corespunzător nevoilor targetului și că atingem obiectivele stabilite.

3. Cum vă ajută inovația să ajungeți la audiența voastră? Povestiți-ne un pic despre noua platformă Flip și cum ați ajuns la acest rezultat.

M.S.: Flip reprezintă în sine un produs inovator. Este primul și cel mai mare magazin online unde poți vinde și cumpăra telefoane recondiționate. Practic, oferă o opțiune smart atât pentru mediul înconjurător, cât și pentru portofelul tău :). Viteza de creștere a business-ului a demonstrat acest lucru; am avansat într-un ritm alert printre innovators și early adopters. Focusul nostru este întotdeauna pe satisfacerea nevoilor clienților, asigurarea calității telefoanelor și serviciilor, atât înainte cât și după achiziție.

Mai departe, pentru a putea fi relevanți pentru early majority, ne folosim de mai multe instrumente pentru a crea experiențe personalizate – inovația ne permite să creăm astfel de momente unice, adaptate nevoilor și preferințelor individuale ale audienței. Această abordare duce la un nivel mai mare de implicare și sporește relevanța mesajelor transmise.

4. Cum ați integrat ADN-ul Flip în acest proiect, astfel încât să obțineți rezultate pe cât de eficiente, pe atât de memorabile?

Amalia Jakab: Unul dintre aspectele fundamentale în dezvoltarea unei campanii publicitare de succes este să creezi o conexiune autentică cu audiența și să înțelegi nevoile oamenilor. Iar provocarea este cu atât mai mare în cazul Flip, pentru că vorbim despre o categorie care de-abia se construiește pe plan local, iar audiența pe care dorim să o atingem este preponderent alcătuită din persoane care iau în considerare și achiziționează doar produse noi.

Cinzia Bunea: Era necesar să pornim la drum cu un statement îndrăzneț și memorabil, care să trezească curiozitatea și care să-i facă pe oameni suficient de receptivi la ce le spunem. Din fericire, cheia succesului s-a găsit exact în contextul foarte challenging: un brand la început de drum se aseamănă, de obicei, cu oamenii care îl construiesc – iar echipa Flip e formată din oameni curajoși, motivați, deschiși la colaborare și dornici să adopte abordări diferite. Acest mix a făcut posibilă dezvoltarea unei platforme care a reușit într-un timp foarte scurt să provoace oamenii să își pună la îndoială comportamentul lor aproape prestabilit de a cumpara „NOU”. O dovadă clară o constituie faptul că mulți dintre clienții Flip actuali sunt oameni care până acum achiziționau doar telefoane noi.

A.N.: În ceea ce privește comunicarea, suntem conștienți că ne aflăm pe drumul cel bun. Drept exemplu este spotul „Folia”, primul din seria lansată în cadrul noii noastre platforme, ce a adus echipei premiul ABCD Best Youtube Retail Video Ad 2022. Continuăm să punem în discuție status quo-ul și să încurajăm oamenii să aleagă alternativa smart și sustenabilă, care garantează aceeași tehnologie și performanță, chiar la un preț mai mic.

5. Care a fost momentul în care ați zis: „da, asta e, așa facem”?

M.S: Îmi amintesc foarte clar momentul – atunci cand Jam a venit cu propunerea pentru campania noastra de repoziționare sub umbrela „Nou e pe moment. Smart e permanent.” O campanie care a pornit de la un insight foarte bun, prin identificarea înțelegerii profunde a nevoilor, dorințelor și comportamentelor publicului țintă. Nu este atât de ușor, în special când trebuie să construim o categorie și să înțelegem esența ei și, implicit, a brandului nostru. Când noi trebuie să construim diferențiere, atât față de piața de SH, cât și față de piața de „nou”. Trebuie să convingem consumatorii și să le creștem încrederea în produsele electronice recondiționate, dându-le astfel o nouă viață.

6. Ce faceți ca să vă mențineți mereu „pe urmele” inovației și a unor abordări publicitare noi și îndrăznețe?

A.J..: Strategia noastră este una simplă și directă: monitorizăm constant tendințele în comportamentul consumatorilor și rămânem mereu conectați la nevoile și business-urile clienților noștri.

V.S.: Deci și toate acțiunile de comunicare semnate de agenție trebuie să îndeplinească aceste două criterii înainte de a fi publicate. În plus, suntem mereu deschiși la idei noi și promovăm o cultură a inovației în echipă. Încurajăm colaborarea și brainstormingul creativ, și le dăm tuturor colegilor oportunitatea de a contribui cu idei și perspective noi. Susținem și împărțirea de feedback și cunoștințe în cadrul echipei, pentru a învăța constant unii de la alții.

C.B.: Colaborarea cu clienți precum Flip, care se remarcă printr-un ADN distinct și o abordare curajoasă, ne provoacă să depășim nivelul oricăror așteptări și să descoperim modalități noi și inovatoare de a transmite mesajele lor într-un mod eficient și memorabil.

​Articol susținut de Jam Session Agency

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro