Licitația pentru achiziția a 100 de tramvaie noi în București: Decizia prin care turcii de la Durmazlar au fost declarați câștigători, anulată /Primăria Capitalei trebuie să reevalueze ofertele
Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a admis în parte contestația făcută de Astra Vagoane Călători la licitația organizată de Primăria Capitalei pentru achiziția a 100 de tramvaie noi, potrivit datelor publicate pe portalul instituției. Potrivit clubferoviar.ro, CNSC a anulat decizia de atribuire a licitației, prin care turcii de la Durmazlar au fost desemnați câștigători, obligă Primăria Capitalei să reevalueze oferta acestora și să plătească 35.000 de lei către Astra Vagoane Călători SA pentru cheltuielile cu avocații.
”În temeiul art. 26 alin. (2) și (5) din Legea nr. 101/2016, pentru considerentele evocate în motivarea prezentei, admite, în parte, contestația formulată de Astra Vagoane Călători SA, în contradictoriu cu Municipiul București, și anulează adresele de comunicare a rezultatului procedurii de atribuire nr. 3307/04.11.209 și 3308/04.11.2019 și raportul procedurii de atribuire nr. 3297/04.11.2019”, se arată în Decizia CNSC obținută în exclusivitate de Club Feroviar.
Decizia CNSC este obligatorie pentru părți, dar împotriva ei se poate formula plângere în termen de zece zile lucrătoare de la comunicare.
Primăria Capitalei a lansat licitația pentru achiziționarea celor 100 de tramvaie în decembrie 2018. Tramvaiele noi vor circula pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 și 55. Valoarea totală estimată a contractului depășește 845 milioane de lei (fără TVA). Comisia de licitație a decis în luna noiembrie 2019 că cea mai bună ofertă este a turcilor de la DURMAZLAR MAKINE SANAYI VE TICARET A.S. Turcii de la Durmazlar au concurat la această licitație cu asocierea Astra Vagoane Călători Arad -CRRC (China).
Potrivit caietului de sarcini aferent procedurii de achiziție, tramvaiele vor fi din gama de 36 m, cu minim 5 uși duble, și trebuie livrate în 4 ani. În primul an se va livra doar un tramvai. În anul 2 de contract ar urma să fie livrate 48 de tramvaie, în anul 3 de contract alte 48 de tramvaie, iar în ultimul an încă 3 tramvaie.
„Ofertantul se obligă să livreze primul tramvai, în termen de maxim 9 luni de la semnarea contractului. După livrare ofertantul se obligă în maxim 3 luni să realizeze omologarea de tip a tramvaiului (..). În situația în care ofertantul declarat câștigător nu reușește să obțină omologarea de tip a vagonului cap de serie, după cele 12 luni de la semnarea contractului, se va proceda la rezilierea contractului.”, se arată în Caietul de sarcini.
Potrivit documentului de licitație, toate tramvaiele vor fi echipate cu instalație de numărare a călătorilor (sisteme cu senzori inteligenți 3D și un analizator) fiind incluse în prețul contractului.
„Instalația va permite urmărirea și înregistrarea numărului de călători transportați pe anumite intervale de timp, stație, linie, nr. vehicul etc. Informațiile sistemului de numărare călători vor fi structurate în rapoarte după descărcarea datelor în server. Descărcarea datelor se va face prin computerul de bord, în timp real.
Precizia reală de măsurare a sistemului trebuie să fie de minim 95% fără prelucrări și corecții de software. La ofertă se va prezenta certificatul CE emis de un laborator neutru acreditat în UE care să certifice precizia de minim 95%. Sistemul nu va efectua numărările când ușile vehiculului sunt închise.”, se mai arată în caietul de sarcini.
Criteriul de atribuire a contractului este cel mai bun raport calitate-preț, componenta financiară având o pondere de 60% în punctajul maxim al ofertei.