Lucrarile de modernizare a drumului care leaga Uzina Dacia de Pitesti au fost reluate, dupa cateva zile in care au fost oprite din cauza datoriilor CNADNR catre constructor
Lucrarile de modernizare a drumului DN73 si a drumului de legatura cu DN73D, drumuri care leaga orasul Mioveni si Uzina Dacia de Pitesti, au fost blocate cateva zile dupa ce constructorul Strabag a reclamat „datorii apocaliptice” din partea CNADNR, noteaza ziarul local Ancheta. Managerul de proiect al Straco a declarat luni pentru HotNews.ro ca problemele s-au rezolvat si ca lucrarile au fost reluate: „Am primit promisiuni ca pana la sfarsitul anului, atunci cand e si termenul contractual de finalizare a proiectului, vom primi toti banii. Ne-am inteles si am reluat lucrarile”.
Proiectul de largirea a drumului national 73 la patru benzi a demarat la inceputul anului si presupune si realizarea unui nou tronson de drum de 11 km cu profil de autostrada de la poarta Uzinei Dacia si pana la DN 73.
Lucrarile de largire la 4 benzi de circulatie a DN 73 intre km 7+000 – 11+100 si drum legatura cu DN 73D sunt executate de catre firma Straco.
Potrivit infromatiilor de la Ministerul Finantelor, din documentul de rectificare bugetara, lucrarile costa peste 200 de milioane de lei, iar pentru 2012 s-au aprobat 60.127.000 lei.
In urma cu o luna, ziarul local Ancheta scria ca CNADNR nu a mai platit bani catre constructor. Situatia a atins punctul culminant in urma cu cateva zile cand, potrivit aceluiasi ziar local, Straco a sistat lucrarile la DN73, patronul companiei acuzand „datorii apocaliptice” din partea CNADNR.
„Firma constructoare si-a luat utilajele si a plecat, asta dupa ce in urma cu cateva saptamani a aparut informatia ca lucrarile ar putea fi blocate, deoarece firma lucreaza pe banii ei. Inevitabil s-a produs si Straco a spus stop joc, iar saptamana trecuta utilajele au disparut, in ciuda faptului ca mai sunt lucrari de realizat”, nota saptamana trecuta ziarul Ancheta.
„Da, sunt datorii, sunt sume neincasate, e vorba de sume mari, e vorba de sume apocaliptice”, declara patronul firmei Straco, Vlad Vamesu.
Managerul de proiect al firmei Straco, Bogdan Stancu, a declarat luni pentru HotNews.ro ca problemele au fost rezolvate si ca firma a primit promisiuni de la autoritati ca toate platile vor fi facute pana la sfarsitul anului atunci cand se implineste si termenul contractual de finalizare a prioiectului.
„S-a rezolvat. Am primit promisiuni ca pana la sfarsitul anului vom primi banii. E multumitor pentru noi ce s-a stabilit si reluam lucrarile. Termenul contarctual de finalizare a lucrarilor este sfarsitul anului”, a declarat pentru HotNews.ro, Bogdan Stancu, managerul proiectului din partea firmei Straco.
Reabilitarea si modernizarea DN73 si legatura cu Mioveniul reprezinta o lucrare extrem de impoartanta, atat pentru traficul din zona, presa din Arges numind frecvent drumul ca fiind „drumul groazei”, cat si pentru legatura uzinei Dacia cu municipiul Pitesti si autostrada A1.
Producatorul de automobile Dacia este una dintre cele mai mari companii din Romania, inregistrand in 2011 vanzari de 3,1 miliarde de euro.
Recent, pe platforma industriala Dacia a inceput asamblarea motoarelor turbo pe benzina de 0,9 litri si 90 CP care vor echipa atat noile Sandero si Logan, cat si Clio 4. Capacitatea instalata este acum de 300.000 propulsoare/an, insa va creste cu 50%, iar acest motor cu denumirea comerciala TCe 90 este produs doar in Romania.