Lucrarile la 8,7 kilometri din Autostrada Transilvania intre Cluj Vest si Nadaselu vor incepe in luna septembrie, la peste 16 luni de la atribuirea contractului
Lucrarile la tronsonul de 8,7 km de pe A3 dintre Gilau (Cluj Vest) si Nadaselu au termen maxim sa inceapa in luna septembrie, dupa terminarea proiectarii, a precizat Compania Nationala de Autostrazi (CNADNR) la solicitarea HotNews.ro. Practic, daca nu vor aparea alte complicatii, lucrarile la bucata de autostrada care ocoleste Cluj-Napoca prin partea de vest vor incepe la mai bine de 16 luni distanta de la momentul atribuirii contractului catre asocierea UMB – Tehnostrade.
„Contractul de Proiectare si Construire a Autostrazii Brasov – Cluj – Bors, tronsonul 3 al Autostrazii A1 (Gilau – Nadaselu) este in derulare, Ordinul de Incepere a activitatilor de proiectare a fost emis. Mentionam ca termenul maxim prevazut in Contract pentru finalizarea proiectului si inceperea lucrarilor este septembrie 2014”, au precizat reprezentantii CNADNR la solicitarea HotNews.ro.
Contractul pentru tronsonul de autostrada in cauza a fost atribuit asocierii UMB Spedition – Tehnostrade in aprilie 2013.
Contractul se ridica la circa 59 de milioane de euro (258,2 milioane de lei, fara TVA) si prevede proiectarea si executia autostrazii in maxim doi ani.
Cu toate acestea, debutul lucrarilor a fost amanat pana acum din cauza lipsei finantarii de la bugetul de stat.
Tronsonul de doar 8,7 km continua autostrada realizata pana in prezent, ocoleste Cluj-Napoca si uneste doua drumuri nationale
Chiar daca vorbim de un tronson relativ scurt, doar 8,7 kilometri, acesta este unul important pentru ca va functiona ca o Centura ocolitoare in partea de vest a Municipiului Cluj-Napoca, unind doua drumuri nationale – DN1 spre Bihor si DN1F spre Zalau si Satu Mare.
Practic, tronsonul Gilau-Nadaselu vine in continuarea Autostrazii A3 Campia Turzii – Gilau (54 km) de la intersectia cu DN1, ocoleste municipiul Cluj Napoca prin partea de vest si se opreste aproape de localitatea Nadaselu intr-o intersectie cu un alt drum national, DN1F spre Zalau.
Potrivit informatiilor de pe e-licitatie.ro, durata contractului este de 6 ani, din care 6 luni perioada de proiectare, un an si jumatate executia si 4 ani de perioada de garantie.
Licitatia pentru acest tronson a fost lansata in ianuarie 2012 a fost castigata in noiembrie 2012 de catre UMB-Tehnostrade. Au urmat apoi contestatii in instanta, insa, pe 25 aprilie 2013, s-a semnat contractul definitiv cu firma lui Dorinel Umbrarescu.
Cu toate acestea, lucrarile nu au inceput inca. In 2013, CNADNR a decis sa suspende contractul pana in 2014 din lipsa de fonduri.
Compania UMB Spedition si firma Tehnostrade sunt detinute de omul de afaceri Dorinel Umbrarescu si, in asociere cu compania Carena SpA Impresa di Costruzioni, a realizat cei 9,5 km de autostrada din lotul 1 al Autostrazii Timisoara – Lugoj. Asocierea a realizat si inaugurat respectivul tronson de autostrada cu aproape 6 luni inainte de termenul de finalizare contractual – o premiera pentru constructia de autostrazi din tara noastra.