Lucrarile la Pasajul Pipera-Tunari se reiau. Traficul rutier si feroviar in zona este inchis pana vineri
Lucrarile la Pasajul Pipera-Tunari din Capitala se reiau marti, dupa ce timp de mai multe luni au fost intrerupte din cauza ca proiectantii nu au luat in calcul existenta stalpilor de inalta tensiune ai CFR in zona care impiedicau montarea unor traverse de beton. Din acest motiv, in perioada 28-31 iulie, traficul rutier si feroviar in zona este inchis. Trenurile deviate vor avea intarzieri de pana la 60 de minute.
Intr-un comunicat, Primaria Sectorului 2 informeaza ca a fost gasita o solutie tehnica pentru ca stalpii sa nu mai fie mutati. Solutia va fi pusa in practica prin intermediul unei macarale care va ridica si va aseza cele sapte traverse de beton peste calea ferata.
Finalizarea lucrarilor trebuia sa aiba loc in noiembrie 2008. Din cauza greselilor de proiectare, costurile pasajului Pipera Tunari au crescut la 11,44 milioane de euro, aproape dublu fata de suma initiala, iar termenul de finalizare a lucrarilor a fost cu mult depasit, dupa ce constructorul a solicitat o prelungire a termenului de finalizare cu inca sase luni.
Intarzierile sunt generate de devierea retelelor Apa Nova, Romtelecom si Electrica. Costurile pentru relocare au dus la o marire a costurilor pasajului (cheltuieli neeligibile) cu aproximativ 4 milioane de euro, bani platiti de Consiliul Local Voluntari si de Consiliul Local al sectorului 2.
Proiectul, in valoare initiala de 6,225 de milioane de euro, este realizat din fonduri PHARE – 64%, bugetul de stat – 20% si Consiliile locale ale sectorului 2 si orasului Voluntari – 16%. Lungimea podului este de 102 metri, inaltimea de 18,60 metri, iar lungimea celor doua rampe de acces pe pod, de 235 de metri. Pasajul va avea rampe de acces si un profil transversal al carosabilului de patru benzi, cu lucrari de racordare la drumurile laterale si intersectii.
Viitorul pasaj ar urma sa fluidizeze circulatia la hotarul de nord dintre Capitala si judet.
Mersul trenurilor in perioada 28-31 iulie pe rutele vizate
Din cauza circulatiei pe ruta deviata, 16 trenuri vor avea intarzieri de pana la 60 de minute. Tensiunea de 22.000 de volti a liniei de cale ferata Bucuresti – Constanta va fi deconectata, informeaza un comunicat remis luni de Ministerul Transporturilor.
Vor fi anulate, in 28 iulie, doua perechi de trenuri personale care circula pe ruta Bucuresti Nord – Bucuresti Obor si retur, iar in perioada 29 – 31 iulie, toate cele patru perechi de trenuri personale care circula in relatia Bucuresti Nord – Bucuresti Obor si retur.
Pe rute ocolitoare vor circula, prin Mogosoaia, in perioada 28-31 iulie, patru trenuri Rapid pe rutele Kardam – Negru Voda – Bucuresti Nord, Bucuresti Nord – Mangalia, Bucuresti Nord – Constanta si Mangalia – Bucuresti Nord.
In perioada 28/29 iulie – 31 iulie/01 august, vor circula, prin Mogosoaia, doua trenuri Rapid pe rutele Mangalia – Timisoara Nord si Timisoara Nord – Mangalia si patru trenuri Accelerat pe rutele Mangalia – Arad si retur, Constanta – Sibiu si Constanta – Bucuresti Nord.
In perioada 29 – 31 iulie, prin Mogosoaia, vor circula patru trenuri Rapid pe rutele Bucuresti Nord – Negru Voda – Kardam, Constanta – Bucuresti Nord, Mangalia – Bucuresti Nord si retur, precum si doua trenuri Accelerat pe rutele Sibiu – Constanta si Bucuresti Nord – Constanta.