„Mașini la mâna a doua cu kilometraj zero”. Ministerul comerțului din China a convocat producătorii auto din cauza unui fenomen ciudat apărut în piață

Ministerul Comerțului din China se va întâlni cu organizațiile din industrie și cu producătorii auto, inclusiv BYD și Dongfeng Motor, pentru a discuta despre creșterea vânzărilor de „mașini second-hand” care nu au fost niciodată conduse, a declarat Reuters o sursă care cunoaște direct subiectul.
Întâlnirea este programată pentru marți după-amiază, a declarat persoana respectivă, vorbind sub rezerva anonimatului, deoarece detaliile întâlnirii sunt confidențiale.
Această întâlnire va avea loc după ce președintele Great Wall Motor, Wei Jianjun, a declarat într-un interviu acordat Sina Finance săptămâna trecută că un fenomen ciudat numit „mașini la mâna a doua cu kilometraj zero” a apărut pe piața chineză ca urmare a războiului prețurilor din industrie care durează de ani de zile.
Fenomenul, a spus el, implică mașini care au fost înregistrate și au plăcuțe de înmatriculare – ceea ce le marchează ca fiind vândute – dar care nu au fost conduse niciodată, fiind vândute pe piața second-hand.
Cum a apărut fenomenul „Mașini la mâna a doua cu kilometraj zero”
Wei a estimat că cel puțin 3.000 – 4.000 de vânzători de pe platformele chineze de mașini de ocazie comercializează astfel de mașini.
Sursa Reuters a explicat că această tactică a fost folosită ca o metodă potențială în cadrul industriei pentru producătorii și dealerii auto de a crește vânzările de mașini noi, în condițiile în care au încercat să atingă ținte de vânzări ambițioase.
Printre ceilalți participanți invitați la reuniune se numără Asociația Producătorilor de Automobile din China (CAAM), Asociația Dealerilor de Automobile din China (CADA), precum și unele platforme de comercializare a automobilelor uzate, potrivit persoanei.
Ministerul Comerțului, BYD, Dongfeng Motor și CADA nu au răspuns imediat la o cerere de declarații. Great Wall și CAAM au refuzat să comenteze.
Acțiunile unor producători auto chinezi precum BYD și Leapmotor au scăzut pe bursă după ce Reuters a scris despre întâlnirea programată, ambele scăzând cu 3,1%. Indicele Hang Seng Automobile Index din Hong Kong a pierdut peste două procente.
Foto: © Scharfsinn86 | Dreamstime.com