Sari direct la conținut

Milan Design Week 2025 – Thought for Humans. Echipa K2 Design Lab conturează perspectiva asupra direcțiilor actuale din design și arhitectură, după participarea la cel mai influent eveniment al industriei

Milan Design Week 2025 – Thought for Humans. Echipa K2 Design Lab conturează perspectiva asupra direcțiilor actuale din design și arhitectură, după participarea la cel mai influent eveniment al industriei
Echipa K2 Design Lab Foto: Goldbach

K2 Design Lab, companie de arhitectură și design interior parte a Goldbach Group, și-a făcut o tradiție din a fi prezentă în fiecare an la Milan Design Week, cel mai important eveniment internațional din industrie. Nu a făcut excepție nici în anul 2025, iar la începutul lunii aprilie, echipa K2 Design Lab a luat contact cu noutățile din domeniul designului, explorând acest oraș italian, care, în fiecare an, timp de o săptămână, se transformă epicentru al creativității, artei și inovației.

Cea de-a 63-a ediție a Salone del Mobile a redefinit peisajul global al designului în perioada 8–13 aprilie 2025, la Fiera Milano, Rho. Anul acesta, Salone adoptă o viziune centrată pe om prin campania Thought for Humans. Inițiativa explorează relația în continuă transformare dintre design, corp și sustenabilitate. Cu peste 2.000 de expozanți din 37 de țări, ediția din acest an nu s-a limitat la inovația de produs, ci a propus o viziune complexă asupra modului în care pot fi construite universuri adaptate viitorului. Participanții au luat parte la expoziții, workshopuri, dezbateri și o serie amplă de evenimente creative.

Direcțiile creative explorate la Milan Design Week 2025

Săptămâna designului de la Milano rămâne un reper fundamental pentru explorările contemporane în arhitectură și design interior. Echipa K2 Design Lab a urmărit direcțiile conceptuale și expresiile materiale propuse, cu intenția de a le integra în proiectele viitoare.

Un element central al ediției din acest an au fost soluțiile de iluminat, care depășeșc rolul funcțional — devenind un limbaj, o responsabilitate și o viziune pentru viitor. Debutul Euroluce International Lighting Forum marchează o schimbare de perspectivă în modul în care este abordat iluminatul, alături de sustenabilitate și influența acestora asupra calității vieții.

Estetica specifică celei de-a doua jumătăți a secolului XX, reimaginată și actualizată prin pasteluri intense, suprafețe metalice argintii, corpuri de iluminat cu valoare sculpturală, travertin folosit ca element natural, spații tratate în tonuri de galben cald, marmură roșie și o gamă atent compusă de nuanțe de maro, precum și accentul pus pe mobilierul de exterior, reprezintă câteva dintre direcțiile identificate de arhitecții si designerii de interior din echipa K2 Design Lab.

 Instalațiile de artă au conturat nucleul senzorial și vizual al evenimentului, explorând  dialogul dintre om și spațiu.

 Printre cele mai expresive s-a numărat Lucida (I–IV), creația lui Lachlan Turczan, o compoziție cinetică de fluxuri luminoase, expusă în cadrul instalației Google Making the Invisible Visible.

Tot lumina a fost protagonistă și în Library of Light, instalația semnată de Es Devlin, o structură rotativă de cărți și oglinzi amplasată în curtea Pinacotecii di Brera.

 În același registru al reinterpretării spațiului și al legăturii cu trecutul, Casa Cork a adus în prim-plan materiale organice și tehnici tradiționale.

În paralel, proiecte precum Villa Héritage de Pierre-Yves Rochon sau The Forest of Space semnat de Sou Fujimoto au completat peisajul expozițional, demonstrând că designul contemporan își redefinește granițele prin introspecție, poezie și sustenabilitate.

Elena Oancea: „Ne-am conectat cu esența arhitecturii contemporane”

„Echipa K2 Design Lab s-a întors de la Milan Design Week 2025 cu mult entuziasm și idei noi care ne vor ajuta să consolidăm direcțiile strategice ale companiei, păstrând un echilibru între creativitate, performanță și impact pe termen lung. Acest eveniment este pentru noi o adevărată sursă de inspirație și o ocazie unică să explorăm direcții care vor influența estetica și funcționalitatea proiectelor noastre viitoare”, a declarat Elena Oancea, co-CEO Goldbach Group.

Design responsabil, între inovație și sustenabilitate

„Ce am remarcat anul acesta la Milan Design Week este un accent tot mai puternic pe evoluția conceptului de sustenabilitate. Dacă utilizarea materialelor reciclate a devenit deja o practică obișnuită pentru multe branduri, accentul s-a mutat acum spre simplificarea produselor. Multe dintre piesele prezentate au avut un număr redus de componente, gândite nu doar estetic, ci având beneficii concrete pe parcursul ciclului de viață, pentru a facilita reparațiile, demontarea și reciclarea — o abordare care reflectă un angajament real față de impactul de durată asupra mediului, a precizat, la rândul ei, Gabriela Scântei, arhitect în cadrul K2 Design Lab.

Despre Milan Design Week

Salone del Mobile este un târg de mobilier și design din Milano, Italia, care are loc anual, timp de o săptămână, în luna aprilie. Totul a început în 1961, cu un târg organizat de producătorii de mobilă din asociația comercială Federelegno-Arredo, care voiau să atragă atenția asupra mobilierului italian.

Fuorisalone („în afara Salonului”), adică extinderea târgului în mai multe zone din Milano, a apărut la începutul anilor 1980, din dorința de a îmbina designul de mobilier cu tendințe din  modă și tehnologie. Astăzi, vizitatorii pot găsi la Milan Design Week pe lângă mobilier, instalații luminoase, obiecte decorative, accesorii inovatoare și alte elemente de design interior, potrivit publicațiilor Art and Object și Design Week Guide.

Despre K2 Design Lab

K2 Design Lab este compania de arhitectură și design interior a grupului Goldbach a cărei pasiune pentru experimentarea noilor direcții și concepte arhitecturale se traduce prin spații interioare cu identitate distinctă, ce reflectă personalitatea fiecărui client. Având o înțelegere profundă a arhitecturii și designului, compania dezvoltă proiecte integrate, de la conceptul inițial până la implementare, printr-o abordare care combină creativitatea cu rigurozitatea în execuție.

Despre Goldbach Group  

Holding care reunește mai multe companii cu rolul de a furniza soluții inovatoare, durabile și de calitate superioară în domeniile lor de activitate, Goldbach Group are misiunea de a construi comunități mai bune și reziliente, contribuind la dezvoltarea societății pe termen lung. Abordarea Goldbach Group este ancorată în principii și practici ESG, care creează premisele ca fiecare proiect să aducă beneficii oamenilor, mediului înconjurător și viitorului nostru comun.   

Articol susținut de Goldbach Group

„Rațiunea, înapoi!” Un newsletter despre alegeri în care jurnalistul Gabriel Bejan explică ce se întâmplă în această perioadă politică.
Dincolo de breaking news, confuzie și dezinformare, în fiecare marți și vineri.