Sari direct la conținut

Ministerul Educaţiei a fost dat în judecată pentru cazul unei eleve cu dizabilități din județul Covasna căruia nu i-a acordat profesor de sprijin la clasă

HotNews.ro
Ministerul Educatiei, Foto: edu.ro
Ministerul Educatiei, Foto: edu.ro

Ministerul Educaţiei este chemat în judecată de către Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități (CEDCD) pentru „refuzul nelegal și îndelungat” de a aloca unei eleve cu dizabilități din județul Covasna profesor de sprijin la clasă. De asemenea, alături de Ministerul Educaţiei mai este chemat în instanță şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Covasna.

Reprezentanţii CEDCD spun într-un comunicat de presă că, de la înscrierea în școală și până în prezent, în clasa a II-a, eleva nu a beneficiat niciodată de profesor de sprijin la clasă și management de caz adecvat cerințelor sale speciale, în pofida Certificatului de Orientare Școlară, care prevede adaptarea programei școlare și alocarea profesorului de sprijin în procesul de învățare al acesteia.

Au fost făcute demersuri de rezolvare a situației pe cale administrativă la nivelul școlii, a Inspectoratului Școlar Covasna, Consiliului Județean și CJRAE Covasna pentru a obține respectarea drepturilor fetei, dar acestea s-au dovedit zadarnice. Școala, ISJ Covasna, Consiliul Județean și Ministerul Educației” și-au pasat responsabilitatea cu indolență timp de un an”, mai spun reprezentanții Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități.

Între timp, eleva de școală primară încheie încă un semestru fără suportul necesar învățării, alături de mulți alți copii din țară aflați în situații similare.

”Cazul micuței eleve din Covasna nu este singular, din păcate. Există un fenomen de nerespectare a prevederilor referitoare la măsurile de suport pentru elevii cu CES în școlile de masă, motiv pentru care atât elevii, cât și părinții și profesorii se confruntă cu dificultăți și provocări majore. Refuzul cu obstinație de a facilita elevilor cu dizabilități accesul la măsuri de suport reprezintă un abuz grav. Acesta este motivul pentru care cazul micuței este unul strategic, prin care încercăm să obligăm sistemul să respecte drepturile tuturor copiilor aflați în această situație. Măsurile de suport în școală – profesori de sprijin, adaptarea programei, intervenții specializate, mijloace de tehnologie asistivă – nu sunt un moft, ci un drept al elevilor cu dizabilități și o obligație a MEN, inspectoratelor și școlilor. Iar acestea nu sunt negociabile”, declară Mădălina Turza, președinte CEDCD.

În acest context de blocaj instituțional și de nepăsare în ceea ce privește respectarea drepturilor minorei cu cerințe educaționale speciale, CEDCD a chemat în judecată Ministerul Educației Naționale și ISJ Covasna, vrând să oblige autoritățile să aloce profesor de sprijin pentru elevă și să îi plătească daune morale pentru prejudiciul generat de îngrădirea dreptului la educație timp de mai bine de un an.

MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unei minți sănătoase. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Educație!

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro