Sari direct la conținut

Ministrul german de Externe: Vom sprijini Polonia și România în adaptarea căilor ferate pentru a permite exportul a milioane de tone de cereale blocate în Ucraina

HotNews.ro
Recoltă de grâu din Zaporojie (Ucraina), în anul 2020, Foto: Ukrinform / Avalon / Profimedia
Recoltă de grâu din Zaporojie (Ucraina), în anul 2020, Foto: Ukrinform / Avalon / Profimedia

Germania va sprijini Polonia și România în adaptarea căilor ferate pentru a permite exportul a milioane de tone de cereale blocate în Ucraina din cauza blocadei maritime rusești, a declarat ministrul german de Externe Annalena Baerbock, conform Reuters.

  • „Șinele de cale ferată trebuie modernizate, avem nevoie de vagoane de marfă potrivite – guvernul german lucrează la asta cu mulți alți actori.
  • Este clar că, în cele din urmă, cu siguranță nu vom reuși să scoatem toate cerealele, dar dacă chiar reușim să eliberăm o parte din ele, pe diferite rute, atunci acest lucru va ajuta (…) Este o provocare globală”, a spus Annalena Baerbock la sosirea la o întâlnire la Luxemburg cu omologii săi din Uniunea Europeană.

Ucraina este unul dintre cei mai importanţi furnizori de grâu la nivel global. În prezent, peste 20 de milioane de tone sunt blocate în silozuri ca urmare a invaziei ruse.

Moscova neagă orice responsabilitatea pentru criza alimentară provocată şi dă vina pe sancţiunile occidentale pentru penuria care a dus la o creştere a preţurilor la alimente la nivel mondial şi pentru avertismentele ONU privind spectrul foametei în ţările mai sărace, care se bazează foarte mult pe cereale importate.

UE a anunțat că sprijină eforturile ONU de a negocia un acord de reluare a exporturilor maritime ale Ucrainei în schimbul facilitării exporturilor ruseşti de alimente şi îngrăşăminte, dar pentru asta ar fi nevoie de acordul Moscovei.

Turcia are relaţii bune atât cu Kievul, cât şi cu Moscova, şi a declarat că este pregătită să îşi asume un rol în cadrul unui mecanism de observare cu sediul la Istanbul, în cazul convenirii unui acord.

Nu este însă clar dacă UE s-ar implica în securizarea militară a unui astfel de acord.”Dacă va fi nevoie în viitor de escortarea acestor nave comerciale, aceasta este un semn de întrebare şi nu cred că suntem încă acolo”, a spus un oficial al UE.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro