Sari direct la conținut

Nicușor Dan, precizări privind campania outdoor: „Este conformă cu legislația în vigoare”

HotNews.ro
Nicușor Dan, precizări privind campania outdoor: „Este conformă cu legislația în vigoare”
Nicușor Dan Foto: Inquam Photos - Octav Ganea

Nicușor Dan, candidat independent la alegerile prezidențiale, a precizat, într-o postare pe Facebook, că panourile de promovare a candidaturii sale respectă prevederile legale privind perioada preelectorală.

„Respectarea legii a fost, este și va fi principiul de la care nu mă abat. De aceea, consider necesare câteva clarificări. Campania de outdoor pe care am demarat-o săptămâna aceasta este conformă cu legislația în vigoare din România. Partidele politice și candidații independenți au dreptul să primească donații și să realizeze materiale de propagandă politică și în afara perioadei de campanie electorală (care este de 30 de zile înainte de data alegerilor)”, a scris primarul Capitalei.

De asemenea, Dan amintește că numirea unui mandatar financiar de către partidele politice și candidații independenți este obligatorie doar în perioada campaniei electorale (4 aprilie 2025 – 3 mai 2025), iar codul mandatarului financiar trebuie să fie imprimat doar pe materialele de propagandă politică din această perioadă.

Din această săptămână, Nicușor Dan a început să-și popularizeze candidatura prin intermediul unor panouri outdoor în care apare o fotografie a sa, cu sloganul „România onestă”, slogan de campanie pe care primarul Capitalei l-a anunnțat încă de la începutul lunii ianuarie.

„România onestă” este despre noi toți. Este despre a construi împreună un viitor bazat pe valori și adevăr”, a mai scris Nicușor Dan pe Facebook.

Panourile outdoor au fost folosite pe scară largă și de către candidatul PNL la alegerile prezidențiale din 2024, Nicolae Ciucă, tot în perioada preelectorală. Însă în cazul acestuia, motivul invocat de către liberali a fost promovarea cărții lui Ciucă.

PNL a plătit două milioane de euro pentru 400 de panouri publicitare cu imaginea lui Nicolae Ciucă și sloganul „Un ostaș în slujba țării”, panouri amplasate de-a lungul principalelor autostrăzi și drumuri naționale din România, a scris, în 7 august, Snoop.ro, care a obținut datele de la Partidul Național Liberal.

Aceste costuri, care acoperă o perioadă de trei luni de afișaj, au fost suportate din bani publici, mai precis din subvenția primită de PNL de la bugetul de stat.

INTERVIURILE HotNews.ro