O analiza statistica a examenului de evaluare nationala din judetul Sibiu
Am gasit pe internet, la ISJ Sibiu rezultatele statistice de la Evaluarea Nationala. Mi-am ales matematica, am pus pe un grafic procentele pe medii, rezultate din tabelul prezentat de ISJ Sibiu si am comparat cu curba lui Gauss – curba maro cu patratele.
Cealalta curba reprezinta procentele reale, pe medii, obtinute de elevi, la nivelul intregului judet – 3869 de elevi prezenti.
Spre deosebire de anii anteriori, curba reala se apropie foarte bine de curba teoretica a lui Gauss, ba chiar sta „mai prost” decat curba teoretica.
Concluzia ar fi, la aceasta prima evaluare, ca in judetul Sibiu, cel putin la examenul de matematica, nu s-a copiat cine stie ce si nu s-au produs fraude.
Vom vedea in viitor, comparand cu alte judete, cum stau lucrurile.
Am facut aceeasi operatie si pentru teza de la limba romana, tot pentru judetul Sibiu:
Este clara abaterea spre dreapta a curbei reale, in raport de curba teoretica. In cazul acestei teze, fie profesorii au supranotat tezele, mizand ca se permite un subiectivism mai mare la corectare, fie profesorii supraveghetori i-au lasat sa copieze.
Una peste alta, urmarind in acelasi mod si examenele de anii trecuti, constat, pana in acest moment, o situatie mai buna, sub aspectul corectitudinii acestui examen.
Voi continua sa monitorizez examenele, folosind acest instrument de evaluare a notelor, oferit de statistica matematica.