Sari direct la conținut

O federație patronală propune desființarea STB și scoaterea la licitație a traseelor: ”Mai bine ar lăsa problema transportului în grija transportatorilor!”

HotNews.ro
autobuz STB, Foto: PMB
autobuz STB, Foto: PMB

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) cere Primăriei Capitalei și Guvernului să desființeze STB și să-i scoată traseele la licitație, în condițiile în care ”situația transportului public de persoane a scăpat de sub controlul autorităților” în București.

Solicitarea confederației patronale vine după o grevă ce a paralizat transportul public din București, acesta fiind reluat marți, după cinci zile de protest.

”O grevă ilegală, probleme tehnice grave pe care le anunță greviștii, o decizie aberantă de a da anunț de angajare a altor șoferi (care nu există), dar mai ales gaura neagră care absoarbe un buget anual colosal, fără a repara măcar autobuzele – toate aceste probleme grave ne-au adus în situația fără precedent de a avea o capitală complet blocată”, se spune într-un comunicat de presă.

„Având în vedere faptul că situația în care a ajuns transportul public de persoane din București pare fără rezolvare, cerem Guvernului și Primăriei Capitalei să desființeze această gaură neagră care absoarbe foarte mulți bani de la bugetul statului și să scoată la licitație traseele operate de STB”, spune sursa citată.

Confederația patronală, acuză și faptul că transportatorii privați au fost eliminați de pe traseele care leagă Bucureștiul de localitățile învecinate, sub pretextul că se poate ocupa mai bine STB de nevoile călătorilor:

”Iată că acum vedem contrariul. Dincolo de faptul că a bloca timp de mai multe zile consecutiv toată Capitala devine deja o problemă de securitate națională, mai vedem că principalele revendicări ale greviștilor sunt legate de problemele tehnice ale autobuzelor, care pun în pericol viața oamenilor. Nu explică nimeni unde se duc banii pe care STB i-a primit în fiecare an, ca subvenții”.

Membrii COTAR spun că nu pot înțelege cum s-a ajuns la această situație, în condițiile în care subvenția pe care a plătit-o Primăria Capitalei pentru transportul public s-a dublat, din 2015 până în 2020, iar anul trecut, suma reprezenta aproape jumătate din bugetul celei mai bogate primării din țară.

”Propunem să nu mai dea vina pe sindicaliști edilul sau directorul STB, pentru că nu s-a ajuns la această situație peste noapte, ci după mulți ani de jaf continuu din banul public. Mai bine ar lăsa problema transportului în grija transportatorilor! Iar de verificarea modului în care s-au cheltuit banii de subvenții pentru STB ar trebui să se ocupe instituțiile abilitate pentru control”, se mai spune în comunicatul citat.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro